Exit hurtigruta…

I dag viser jeg bare noen random bilder fra rundturen vår og starter med et bilde av båt og venner ved og på kai i Tromsø.

Ei flott skute…

Vi kan heller ikke klage på utvalget under lunch-buffeten. Jeg sliter ennå med ettervirkningene (kiloene) etter den.

Mye flott kunst på veggene både av kjente og mindre kjente kunsknere…

Vakre solnedganger var til nytelse på turen…

Så er vi i Henningsvær…

Mer Henningsvær…

Så et par solnedganger i Lofoten…

Flott, ikke sant?

Hvor mange broer vi passerte på turen vet jeg ikke, men det var ikke få…

Så passerer vi polarsirkelen for sydgående. Fjellet Hestmannen i bakgrunnen…

Takk for turen. Vi tar gjerne en dacapo.

15 kommentarer
    1. Ah, Henningsvær også – der har jeg vært mange somre! Vår familie har fremdeles en øy der, Vakthusøya, hvor min morfar hadde bla trandamperi. Vi barna var mest opptatt av tørrfisken som hang på hjellene…

    2. Utsøkt flotte bilder. Har ein reist med hurtigruta ein gong, vil ein som oftast reise ein gong til. Eg hugsar at eg sa då me kom til kai i Bergen, “Eg har lyst til å ta turen ein gong til med deg same.”

    3. tombola: Sikkert spennende feriedager i miljøet der oppe. Vi fikk se en ganske god film på museet/galleriet der, samt mange flotte bilder fra landsdelen malt av lokale kunstnere som K E Harr og E johnson. Tørrfisken var solgt og eksportert da vi var der.

    4. Oldemorbloggen: Takk. Selv om vi har hatt turen to ganger, vinter/sommer frister det til gjentakelse. Så – hvem vet – kanskje vi kan ta deler av turen en gang til…

    5. kjempeflotte bilder,ja å cruise i vårt eget land er sikkert like flott om enn ikke flottere en i middelhavet :))der er det jo mest varmen som lokker,medan vi har naturen.Takk for turen

    6. fruensvilje: Fint at dere likte gjennomgangen min. Jeg forstår godt at cruiseselskapene sender sine skip til Norske fjorder og kystlandsskap. Det er jo en opplevelse selv for oss som bor her ute ved kysten.

    7. Lengste strekket jeg har fått med meg er Bodø – Harstad, og det i regn og gråvær, så det er kjekt å få andre inntrykk. Husker godt Trollfjorden, og da ble Johan Bojers historie i “Den siste viking” lett å forstå. Takk for fine bilder.

    8. Takk for turen både ombord og gjennom bildekavalkaden som gjenoppfrisker deler av ferden på en fin måte.

    9. Pedro: Bodø – Harstad er nok en representativ strekning hva gjelder naturopplevelser, men jeg kan anbefale hele turen ved en anledning. Du inspirerer meg til å hente fram “Den siste viking”…

    10. Emmieverlasting:For deg som fotograferer har du antakelig valget mellom midnattsol og nordlys, men det fins da nyanser mellom disse fenomener. Turen er i alle fall en opplevelse…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg