Et lite avbrekk…

Da en av våre nevøer kom med en uimotståelig invitasjon på lørdag har jeg sett meg nødt til å bryte av hutigruteturen en dag.

Ennskjønt, i mangel av flotte solnedganger her på vestlandet i helga ser jeg meg nødt til ta med en fra Finnmarkskysten.

Så tilbake til vår nevø og invitasjonen. Han hadde hatt to garn i sjøen i håp om å få en torskemiddag, men fisk ble det ikke. Derimot mengder av krabbe som sikkert ga sine utfordringer å få ut av garna, men ca 35 ble da kokt tilslutt og etter sortering kunne festen begynne,.

Som dere ser er her rikelig for fire personer, og—


– når det hele toppes med kaffe og konjakk av edel sort, ja – hva kan man mer forlange??

8 kommentarer
    1. Jeg så nylig krabber i den lokale ICA-butikken til 130,- kroner per stykk. I den sammenhengen blir plutselig konjakken billig, selv om den er av edelt merke. Så kan du regne ut hva et tilsvarende måltid som du fikk ville komme på i hovedstaden.
      Ha en fin kulinarisk uke der vest!

    2. Pedro: Eg ser at eg kunne ha fått gode tilskot til pensjonen dersom eg kastar ut eit par teiner og sel fangsten i tigerstaden. I alle høve vil eg kunna finansiera konjakkonsumet for heile slekta. Ha ein god dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg