Vi avslutter Madeiraoppholdet…

Endelig, seier du sikkert, men nå blir det stille fra min side en stund.
Jeg vil bare formidle noen tanker om hvordan en slik tur kan arte seg dersom man kaster seg på alle tilbud.

Først vil jeg vise dere en original måte å tørke fisk på.

Så over til den altetende turisten.

Pensjonistferien.

Pensjonistferie er ikke latmannsliv,
halsende etter guider og med fotostativ.
Fulle og glovarme busser,
snart sitter jeg og stusser;
Var dette den store feriedrømmen,
jagende i turiststrømmen?
Inn og ut av store katedraler,
opp og nedover trange daler.
Så en og annen tissepausen,
unngikk således gammelmannsflausen.
Så litt smaking av vin og kaker,
Fra den lokale brygger og baker.
Broderiprodukter og souvenirer.
Sitter på hotellet utmattet og flirer.
Jeg er utslitt og turen er over,
legger meg bent fram ned og sover.
I morgen er det fridag i ferien min,
da skal jeg brune mitt gamle skinn.
Deretter venter nye turer,
nå er det visst ulltilbud som lurer.
Men, hvem tenker på ull i en sådan stund
mens man sliter i varmen med en blund.
Jeg hoppet av lasset og inntok stranda,
på solseng med kalde drinker i handa.
Ja, slik endte ferien min til sist.
Det er slitsomt å være feriepensjonist.
21.04.2013.M-m.

6 kommentarer
    1. he he dette hørtes nesten ut som et cruise med forhåndbestilte guida turer :)),vist får mann oppleve mye på kort tid,men det er jo godt å bare slappe av og nyte litt også,så den solsenge du avsluttet med hørtes helt fornuftig ut

    2. Ja, dette var Ferdaminne 2013, fyrste bolken. Med din energi og utferdstrong reknar eg med å få fleire slike før året er omme. Og var ikkje kvart ord heilt sant, så var det i alle fall godt loge.
      Ha ein strålande fin nasjonaldag der borte i vest!

    3. Pedro: No vert det antakeleg berre øygardsturar i sumar, men me får sjå – kanskje vert det eit innlegg eller to før hausten. Ha det fint i tigerstaden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg