Kom mai…

I dag våknet vi her på bjerget til snøstorm, hvite veier, uten avis, morragretten og fæl! Kunne det blitt en dårligere oppstart ?
Nei, nå er det bare å vrenge på seg giraffen (den lange undikken) igjen og holde seg mest mulig innomhus!!
Her er så den første gløtten ut vinduet da jeg sto opp i dag.

Jeg ble umiddelbart fristet over evne til å omskrive den vakre vårsangen “Kom mai du skjønne milde” litt,
og her er resultatet som ble til under den avisløse nytingen av morgenkaffien.

Kom mai…

Kom mai du skjønne milde,
gjør stien atter hvit.
Nei, nå ble det jaggu for ille,
med snø og slaps og drit.
Hvor ville jeg dog gjerne
de grønne knopper se.
Men nu er de så fjerne
når alt er dekket med sne.

Så kjære hordalendinger, finn fram skiene, legg vinterdekk på bilen igjen, og det finnes plastblomster å få kjøpt til å 17-maipynte hagen med.
Ha en fin og hvit vårdag.

12 kommentarer
    1. God morgen!
      Vi har et “drittvær” her også, men ikke snø. Hadde nok vært å foretrekke, for da kunne jeg fått prøvd alt skiutstyret som jeg hadde funnet frem til Finseturen. Den går vel “fløyten” igjen. Ble avlyst i vinter også pga. været. Ja, ja! Har fått polert skiskoene iallefall, så det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Heldigvis har vi ennå vinterdekkene på….
      Tenn opp i ovnen og lag noen flere maisanger! Ha en fin fredag!

    2. tromsfruen: Takk for kjekk replikk. Det ser ut for at det vil bli god tidd til å smi flere verserim i dag. Så gjelder det bare å holde fyren i ovnen, skia mine får vel bare stå i garasjen. Ha en fin dag.

    3. Ha, ha, den var steikande god; omskrivinga. Eg hadde tenkt å skriva at du måtte sjå positivt på litt fin snø, men etter at eg såg bilete, kan eg forstå din frustrasjon. Her har me berre regn, heldigvis.

    4. Oldemorbloggen:Det rann ein viss mann gjennom meg då eg kom meg opp av senga i dag, og snøveret var vel verd ei lita omskriving av gamal song. Ha ein god dag.

    5. ha ha ja du kan det med rim altså :))det snør her også men heldigvis legger det seg ikke :))men surt det er det.Blomster tar jeg når det kommer vi er uansett ikke hjemme 17 mai

    6. fruensvilje:Du vet at vi må utvikle de gamle sangene i takt med klimautviklingen, haha. Det hvite er borte nå, men vi frykter en ny dose i morgen, da er det komfirmasjon for det eldste barnebarnet vårt. Ha en fin kveld.

    7. Nei det der såg ikke kjekt ut det forstår jeg godt. Men men, med sein vår blir kanskje sommeren ekstra lang og varm ? vi får leve i håpet :))

    8. Grete:Nå er det hvite borte så vi går på med friskt mot. Våren kommer nok i år også. Dette er bare betalingen for den lange godværsperioden vi hadde i februar og mars.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg