Uppercut…eller KO…

Eg trur kanskje at eg la meg litt ut med mine kvinnelege bloggkontakter i går, men eg meinte og meiner at ein skal betala for omfanget av arbeidet som vert utført i frisørsalongen. Dersom ein er misnøgd med prisen så får ein ta det opp med,  eller byta leverandør. Å gjera dette til kjønnssak har eg diverre liten sans for.
For å repetera det eg skreiv i går så må likestillinga ha kome svært langt i landet vårt når prisen på hårklipp kan verta ei sak for ombodet.

Google.

Uppercut, eller bollesveis?

Sakte, men sikkert går det mot vår,
og ein må få av seg nokre lokker.
På tide å klargjera hud og hår,
og finna fram vårstas og tunnare sokker.

Med veksande måne og skjelvande bein,
møtte eg opp hjå stadens frisør.
Blankpolert topplokk, gullande rein
sneik eg meg inn salongen si dør.

Eg sat der ei stund og venta på tur,
og fekk fretta nytt hjå frisøren.
Same pris for brudgom og brur,
var framlagt av jamstellingskontrolløren.

Ka hoen, tenkjer eg, går det an?
Ulike i , og utafor toppetasjen.
Snauskalla eller med hesteman,
det er skilnad på hårstaffasjen.

Men, då ser eg kva kontrolløren vil.
Ho vil forma oss alle like
Bollesveis for alle må det til.
Unisex for både fatige og rike.

Lite å gjera, har visst den dama,
som lyt spikkja på slikt tull.
Unisexprisen kan gløymast med det sama.
Lat oss behalda vår ulike hårkrusedull.
24.01.2013.M-m.

8 kommentarer
    1. Hos røyrleggjar og elektrikar, er saka klar
      me betalar for den tida det tar
      Det same bør
      gjelda for frisør
      men å blande ombudet inn i ei slik sak
      blir bonn i bøtta og kyss meg bak (litt sterkt det siste, kanskje?)

    2. Eg er ganske oppgitt her. Kan det være mulig at likestillingsombudet ser dette som noe å lage en sak av!! Det må være lite å gjøre der i gården.
      Betaling etter tiden det tar er rettferdig.

    3. farmoringrid: Hyggelig å høre fra deg. Vi får ta det som en “finne-på-sak” i en stille periode for ombudet. Det var i alle fall en sak jeg ble fristet til å kommentere. Ha en fin helg.

    4. Klippetull !!
      Dette blir bare dummere og dummere. Nå går vi til valg snart og det de kommer opp med er hva vi skal betale for hårklipp ??? Hva blir det neste ? Skal politikken bestemme hva sko skal koste, det kan jo ikke være rett at små pene damesko skal koste mer enn store herrestøvler ? Dersom politikk og valg dreier seg om hva ting skal koste her i livet tror jeg det kan bli pussige tilstander. Kanskje vi skal sette fast pris på ost og spiker og jakker og kaffekopper ? En passe pris som passer alle sammen ? Det skal uansett bli spennende å se på hvilken statsautorisert sveis man kan få for 250,- kr.

    5. Ivar: Statsautorisert sveis, den likte jeg. Den bør vel foreslås innført av likestillingskontrolløren. Som jeg skriver – dert kan ikke være mange likestillingsutfordringer igjen nå som hun må konsentrere seg om hårklippen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg