Evolusjon…eller for mange gode julemiddager…?

I går tok  jeg for meg sider ved julebordtradisjonen her i landet, hvor vi tar til oss av de gleder som serveres på kalde førjulskvelder. I dag vil jeg videreføre litt av konsekvensene av denne gledesnytelsen av ribbe, pinnekjøtt, kake og søtsaker som glir ned i rikelige mengder. Ikke bare i julen, men for mange av oss, hele året.
Her er noen av de langsiktige konsekvensene.

Google. Er dette veien vi går???

Her anskueliggjøres kanskje flere konsekvenser av julebordfestlighetene.

Det er ikke så greitt å vite hva man ser…

Og så var det noe med årsak og virkning da!!!

Dette kan vel være er bra tips for enkelte.
Tilbake til julebordene igjen. Lavkarbo julebord er kanskje en forretningside…Rent ribbefett marinert i barnåler fra juletreet…?
Bonne appetitte!

13 kommentarer
    1. tromsfruen: Jeg måtte finne på noe, og da passet det kanskje å følger opp mine skriblerier fra i går.
      Apropos badevekt. Du har vel hørt om kona som ønsket seg noe som gikk fra 0 til 100 på under to sekund. Hun fikk en badevekt til jul!
      Ha en fin dag og stell godt med din syke mann. Du vet vi syke menner trenger godt stell, haha.

    2. hehe for noen herlige striper :)) ja dessverre har det gått den gale veien med kroppen og helsa til mange pga for mye mat og stillesittende arbeid/fritid.
      men…når det er sagt, det er tida mellom nyttår og jul ikke tida mellom jul og nyttår som er den verste, jeg spiser derfor ribbe og julepølse med god samvittighet :))

    3. Sirdalsrypa: Samme her, for mye stillesitting og da blir vekta lett en utfordring. Er også enig i at det ikke er julemiddagen som er probledmet, men alle middagene mellom høytidene. Ha en god dag.

    4. Dersom jeg går for dypt i denne materien, så blir jeg helt sliten. Jeg sitter igjen med et spørsmål: Hvor er vi på vei? Sannsynligvis mot stupet. Får bare håpe vi ikke kommer dit i vår tid. Ja, ja, nå er det snart pepperkaker og gløgg som gjelder, og det er ikke å forakte. Ha en fin aften i veslandsmørket!

    5. Pedro: Jeg tror at den ekstreme markedsstyringen vi er utsatt for idag er en viktig katalysator for den overforinga vi utsetter oss selv for. Ref. plassering av snop og søtsaker på våre kjøpesentra, ferdigmat i kiosker og på bensinstasjoner, og ikke minst all stillesittingen til en del av ungdommen vår. Ikke lett å snu den negative trenden. Ha en fin kveld.

    6. Mange fine måter å framstille dette med forfall på. Ja, vi må nok bare innse at “skrotten” har sett bedre tider, hehe.
      Apropos : Barnåler. Er det avkommet etter ål (barn-åler) ?? :))

    7. synsvinkler: Haha, når jeg nevnte barnåler tenkte jeg på det grønne tilskuddet til Lavkarbojulen.
      Ang skrotten så har du evig rett, og en eller annen gang i livsløpet er six-packen historie!
      Ha en rolig natt likevel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg