Bloggtørke…?

Ettersom jeg verken syr eller strikker kan jeg følgelig ikke vise fram egenproduserte ting utenom funderiene som slippes ut med ujevne mellomrom.
Derfor er det en glede å vise andres produkter, og denne gang presenterer jeg en av jubileumsgavene jeg fikk sist uke. Det tok litt tid før vi bestemte oss for hvor det skulle henge, men i dag har det forhåpentligvis fått sin fremtidige plasering, nemlig på murveggen over peisen.

Det er et keramikkfat som er kjøpt i Gamle Fredrikstad på Det Grunnmurede Galleri.
Kunstneren heter Vibeke Åmli.
Kanskje motivet er fra Gamle Fredrikstad, det vil jeg undersøke. Kunstverket er både vakkert og dekorativ, og med indirekte belysning ble det en god fremhevelse av motivet.

12 kommentarer
    1. Flott fat! Du har kanskje ting du setter pris på som du kan vise til oss………med historien bak, kanskje. Et lite tips om du er helt uttørret…..hi,hi

    2. jegerfritilhva: Hyggelig med tips, jeg setter pris på det. Jeg får sette spekulatoren i sving så blir det nok et og annet å vise og meddele om. Ha en fin dag, her hersker gråværet, men jeg har da skrevet et nytt vers på månedskavalkaden min.

    3. Mine to yngre brødre og svigerinner har nok god smak. Det er som du sier, utrolig mye fint å få kjøpt, men så var det det at det etterhvert har blitt trangt om plassen. Denne gaven hadde en plass som sto og ventet. Ha en fin kveld.

    4. Ikke alltid man har noe på hjertet.
      Fint å finne veggplass til inventar som verker etter å vise seg frem 🙂
      Ha en fin ettermiddag! Her blir det nok en aldri så liten middagslur.

    5. Joda – fatet er kjøpt i Gamlebyen i Fredrikstad – med motiv fra Gamlebyen. OG – hvis noen av kommentatorene ikke har vært der: Dette er en vakker bydel! Bare å ta en tur….

    6. Pedro: Ja, du får stikke innom det om du er i nærheten av galleriet hennes. Jeg har foreløpig ikke vært der, men tar en tur nå jeg er i Fredrikstad. Gamlebyen der er ganske fascinerende. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg