MIN DRØMMETITTEL…

Under overstående artikkel “stjålet” fra dagens BT  peker avisen på hvordan en lovende og pikant tittel vil pirre lesernes nyskjerrighet til å undersøke saken nærmere.
Avisen mener at tittelen er et av journalistenes vktigste virkemidler til å fange lesernes interesse.
Jeg håper at BT bærer over med meg med at jeg har skannet og gjengitt eksemplene. De får i alle fall meg til å stille spørsmålet. Bør vi tenke i samme baner når vi setter tittel på våre blogginnlegg, og vil ha oppmerksomhet rundt det vi skriver?
Jeg tror det ligger noe der…
Her er BT’s eksempler,


Her er det litt av hvert å velge mellom. Hva blir din favoritt?

6 kommentarer
    1. Hva er det dere styrer med i provinsen? Her i Jalla-land er vi beskyttet mot slikt løslevned. Her er det Sharialoven som råder. Ha en fin dag i “Griseværet”!

    2. Pedro: Her holder vi oss foreløpig til strilelovene (Håvamål), og her er ei av dei,
      “Stå ikkje opp om natta,
      utan for å snuse
      eller i naturens eige ærend”.
      Takk likeeins mht været.

    3. Tror det er mye rett i det å velge en overskrift som pirrer nysgjerrigheten.
      Den overskriften hvor en felte elg med tørkestativ på hodet var riktig morsom…..ha, ha!
      Ha en trivelig kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg