Dagens bloggfiasko…

Først vil jeg takke for reaksjonene på mine funderier og kommentarer til hendelser og eksponeringer av våre sentrale tillitsvalgte. Jeg vet ikke om ting som legges ut på dette bloggområdet leses av noen som burde lese om våre reaksjoer på dette og hint i samfunnet. Kanskje PST er innom, haha.
Jeg prøvde en gang å rette spørsmål direkte til lederen av høyre i Hordaland. Gjett om jeg fikk svar… NEI.
Ellers må jeg vel inn på Twitter for å nå fram til autoritetene. Men skitt, jeg har det bra på denne bloggen så det får holde med det.

Så over til det jeg vil karakterisere som dagens fiasko for eget vedkommende. Som dere vet er jeg en gammel gubbe som som nylig har feiret et lite jubileum. I den anledningen hadde jeg en liten vennelunch hvor jeg bl a serverte en laksesuppe som er ganske god, og som jeg produserer fra grunnen. Planen var da å ta bilde av fremdrften i produksjonsprosessen fra råvarer til den ferdigpyntede tallerken.
Men, gammel mann gjør så godt han kan, og han glemte selvsagt å ta bildene som var en forutsetning for blogginnlegget!
Kun ett bilde ble tatt og da var suppa stort sett ferdig.

Det dere burde fått sett var en ferdig tallerken med suppa tilsatt reker, blåskjell og dill.
Det såg bra ut og smakte iflg våre gjester helt fortreffelig.
Jeg må tilføye at dette er en av de sjeldne gangene jeg sto for det meste av matlagingen. Det pleier ellers min å ta hånd om på en utmerket måte.

NB. Vi har en rest av suppa som skal fortæres i morgen.

19 kommentarer
    1. om du ikke tok bilder av forberedelsane av suppen og fram til ferdig resultat så fikk du no iallefall et bilde som viser en skikkelig fristande suppe :)den ser ordentlig lekker ut spør du meg.
      Tror nok desverre ikke att våre ledere av lande leser innleggene våre her på blogg :))men jeg har sett att Erna Solberg også har blogg her inne :)har ikke sett om hun er aktiv da men hun er her

    2. fruensvilje: Suppa var helt flott, men jeg har laget den noen ganger så jeg har etterhvert variert den kraftig fra originaloppskriften.
      Jeg får ta og lete etter Erna, Ha en fin kveld.

    3. synsvinkler: Det går mye i fisk her i huset også, mye er selvfisket – spesielt om sommeren. Så smaker det også ganske godt. Laksen pleier jeg av og til å legge i folie med vårløk, hvitløk, rømme og litt krydder. Ti min i ovnen, og man har en meget velsmakende rett. God kveld.

    4. Den var sikkert veldig god og du kan likevel legge ut oppskrifta. Jeg er kjempeglad i fiskesuppe og har prøvd flere forskjellige varianter. Jeg ga en oppskrift til min mor så nå har vi hatt fiskesuppe i 2 dager denne uka. Veldig glad i fisk så i morgen blir det lutefisk.
      Nei, tror ikke at så mange utenom mine bloggvenner og familie som leser bloggen min iallefall. Men det er jo godt å få ut sine meningsytringer likevel.
      Ha en god kveld! 🙂

    5. tromsfruen:Her er den, og lykke til.
      125 g rotselleri
      1 gulrot
      200 g Fenikkel
      2-3 ss Smør
      Grønnsakene strimles.
      Ovennevnte surres sammen i smøret, ca 8 – 10 min.
      Så tilsettes,
      1 boks hakkede tomater Gjerne med basilikum og hvitløk
      ca 8 dl vann + 2 fiskebuljongterninger (jeg bruker rekekraft i stedet)
      2 dl hvitvin
      3 dl matfløte
      Dette kokes i ca 10 min, til grønnsakene er passe kokt
      Maisenajevning til du har fått suppa passelig fyldig. Den kan godt være litt tynn.
      Smak til med salt og kajennepepper.
      Ca 500 g laks i 1-2 cm terninger legges i og kokes såvidt.
      Når du serverer kan du ha i litt reker og noen blåskjell + Dill på toppen.
      Dette høres kanskje omfattende ut, men du gjør unna hele prosessen på under en time.
      OBS. Hvitloksbrød til suppa.

    6. lulltove: Se på mitt svar til Tromsfruen så finner du oppskriften. Hvis du ikke finner den der kan jeg sende den på e-mail. Ha en fin senkveld.

    7. Ja, fisk er godt. Jeg fisker også en del på sommeren. Ofte bare for å få meg en tur ut i naturen. Men i vanna rundt omkring her jeg bor er det alt for mye fisk slik at størrelsen er mer “kattemat” enn det er menneskemat. Men det biter på en slugg innimellom, og den blir spist. Enten med en gang på fiskeplassen, eller så tar jeg den med heim og steiker den i panna 🙂

    8. Det var fint du kom med oppskrifta. Jeg trodde du hadde gjort kål på all safranen for å få den flotte gulfargen. Ja, en trenger noe som styrker og varmer i denne sure årstiden, og denne matretten gjorde nok susen.

    9. Pedro: Ja, med god kvitvin attåt gjorde den susen. Også godkjent av gourmeten Willy. I dag er det tid å tenkja på pinnekjøtet, og her er ein lokal spesialist, Bragstad, leverandør.
      Ellers skimtar eg no sol gjennom skodde og skyer. Ha ein god dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg