Fiske(u)lukke…

På min 75-års dag fikk jeg en karrikaturtegning fra mitt barnebarn, Magnus. Det synes jeg absolutt fortjener et lite dikt.

 

Fiskelukke.

Han rodde seg vestom dei ytste skjær,
her skulle storfisken endeleg vera.
I dag var det ypperleg fiskevær,
så spørs det, kor vart det med fiskaræra.

Han egna med nykokte reker frå Rema,
og la på ångelen ei dugeleg tugge.
Kva agnbøtta kosta var aldri tema,
når han var ute etter ei kveitesugge.

Så slepte han snøret med barnsleg von.
Der nede skulle han lura den store.
Dette sku?verta ein vellukka ekspedisjon
om ikkje lenge så låg han nok på bordet.

Fyrst kom det opp ein liten sei,
og så ei tunn lita lange.
Huva hans dreide i ilska på snei;
ville ikkje storfisken la seg fange?

Då med eitt sat snøret hans fast,
Var han botnefast eller var kveita kome?
Han hala og sleit så neglene brast,
men snøret ville ikkje opp ein tomme.

Etter å ha slite og drege ei stund
merka han at snøret kom litt etter.
men no var armar og fingrar sund,
og tårene spratt av gnagsårsmerter.

Langt om lenge såg han der nede,
ein stor kvit skapning kom opp i havet.
Han kjende ei storslegen fiskeglede
og gløymde straks alt slitet og kavet.

Forderveleg slit å få fisken i båten,
eit beist av ei kveite på kroken gjekk.
Han la seg og kvilte nede i skåten
så skreik han av glede for fangsten han fekk.

Kva er det du ligg og skrik etter no!
Kjerringa rista besett i kallen.
Medan kvite nattserken over han sto,
for draumen om storkveita ut or skallen.
31.10,2012.M-m.

 

12 kommentarer
    1. Takk for sist. Det var en hyggelig stund. Diktet passet godt til tegningen og omvendt selv om opplevelsen på havet nok ble noe bleikere da kjerringa ødela fiskelykken. Da er det greit å ha det hele dokumentert i glass og ramme for ettertiden. Det var en overraskende og god vri du fant på i siste verset.

    2. Jakob: Sjøl takk. Nå er boka bestilt. Det er ikke alle som er så heldig som deg, som fikk storkveita. Noen må nøye seg med drømmen. Ha en fin dag.

    3. sisselfish: Takker. Ja, gjett om jeg misunner deg kveitefiskeriene dine oppe i nord. Her blir det stort sett bare drømmen, men det er greitt nok. Alle kan ikke ta storkveita. Ha en fin dag.

    4. Sirdalsrypa: Jeg må variere litt på diktene mine, og gaven gav meg en fin anledning til det. Kjekt at dere liker det jeg skriver, det inspirerer. Ha en fin dag.

    5. Eg venta meg salting i tunner og fat, og sporden på kyrkja til stas. Men så kom denne dama og øydela slutten. Ja, du får sagt det, og barnebarne får teikna det. Grattis til begge!

    6. Pedro: Takk. Jaja, damer og store kvite nattkjoler kan være sterke saker. No tar me helg. Nyt den saman med Annlaug, eg nemner ikkje noko om nattkjole då.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg