Gode venner…

Jeg var en tur i Øygarden i går og da ble jeg lovet krabbe av venner som deltar i hummerfisket. Tildels store mengder krabbe er da bifangst, og når jeg får tilbud om krabbe tar jeg så gladelig en ekstra tur ut for å fylle balja.

Det er denne karen de er ute etter nå som hummerfisket er tillatt, jeg tror fram til jul.

Som dere ser er dette en kraftig plugg, sikkert over 1 kg.

Jeg fikk over en halv balje med krabbe som nå er kokt. Av slike mengder er det sikkert en god del som er fulle, så da får vi ta en liten krabbefest i morgen.

Teinene må klargjøres til neste “sett”, og i morgen blir det atter spenning om “kardinalen” har funnet veien inn.

Så ligger havna atter stille.

En takk til gode venner som delte fangsten sin med meg, og en god kveld til mine bloggvenner.

10 kommentarer
    1. fruensvilje: Du vet når en får tak i krabbe så er den absolutt ufrosset, så derfor var det også sporty av andre av våre venner å komme til krabbefest på kort varsel, mens krabben er relativt nykokt. Vi gleder oss. Ha en fin kveld.

    2. Jeg har alltid sett på deg som en gourmet, men jeg lurer på om du ikke er en riktig gourmand også. Bon appetite!

    3. Pedro: Nå begynner du å sende kompliserte meldinger, men la meg si det slik. Du og Anlaug er hjertelig velkommen som gjest på krabbelaget i morgen. Willy kommer også. Sov godt på tilbudet, og husk – her står Calvados i skapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg