Lys i mørke høstkvelder…


For et par år siden skrev jeg et innlegg om en produsent av flotte stearinlys som holdt til her i byen. Etter en tid skulle jeg opp og fornye beholdningen, men akk, da var butikken borte.
Ett års tid har gått, og under en bytur for en måneds tid siden oppdaget jeg plutselig lysbutikkinnehaverens blide ansikt utenfor et kjellerlokale ved inngangen til Marken, for de som måtte være kjent i Bergen.
Innehaveren er israelpalestiner, en meget pratsom og hyggelig mann, og lysene han lager og selger er så flotte at enkelte av dem burde kanskje ikke brennes.
Her er et utvalg,

Kule – og – pyramidelys finnes i utallige varianter og farver.


Som sagt, noen av lysene får man kanskje dårlig samvittighet for om man brenner dem

Det kan til og med printes selvvalgt tekst på lysene.

Ja, så må vi ikke glemme at han også støper lys av kjente bygninger i byen. Her er noen av husene på Bryggen.

Jeg vil tilslutt presisere at det jeg viser her ikke er noen form for betalt reklame. Jeg viser det helt enkelt av den grunn at jeg synes at lysene han lager og omsetter kan være verd å kikke på om man er på “de” trakter.
Ha en fin dag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg