En pære på fruktfatet – eller storm i et vannglass.

Her er den – pæren på fruktfatet.

Dette er ingen billigpære. Den kostet nesten kr 140,-, men så skal den da vare lenge, hele 25000 timer. Hos meg varte den i ca 50 timer før det sa pang. Enkel hoderegning sier meg at den kostet meg ca kr 2,50 pr time så lenge den varte. For den 2,50 kunne jeg ha fått en mignonpære på billigsalg da den gikk ut av handelen.
Bytte den på reklamasjon – hallo – hvor i heiteste har jeg gjort av kvitteringa.

Så var det stormen i vannglasset.
Nei, dette var nok årets første høststorm vi hadde i går, og da opprøres havet på våre trakter kraftig. Her kan dere få ta del i skumsprøyten langs kysten etter en storm.


Lett å få øye på grunnene i slikt vær. Der ute satt jeg og fisket for en uke siden!

10 kommentarer
    1. Hadde no uansett prøvd å reklamere for pæren,om ikke annet enn å gjøre dei oppmerksome på att det ikke stemmer med levetiden.
      Guffe vær her også og masse vind,det er nok høsten som har innhentet oss,du får hygge deg inne:)

    2. fruensvilje: Jeg fikk antakelig et defekt eksemplar, men det skal ikke mange slike til før jeg “mister trua”.
      Innevær, du har rett, og i kveld blir det krabbe. Ha en fin kveld.

    3. Det skulle være optimalt å bruke pære med sensor til utebelysning. Den skulle slå seg på ved mørkets frembrudd og slukke når dagslyset kom. Jommen sa jeg smør. Jeg har forsøkt to av disse, men ingen av dem virket som forutsatt. Den siste bluket som et fyrtårn. Good bye teknologi.

    4. Pedro: Vi har lov å være skeptiske til mye av det nye som introduseres uten å holde mål. Se bare på det nye nødnettert til ørten milliarder som ikke virker innomhus!! Kan det være den synkende kvaliteten i skolen som allerede gir seg utslag??

    5. Irriterende dette EU-regulativet som blir tredd nedover oss uten at vi har noe vi skulle sagt.
      Ellers er det jo fasinerende med vær og vind, den ene dagen kan man være ute å fiske på et sted som er reine ragnarokk neste dag.
      Ha en kjekke kveld! 🙂

    6. tromsfruen: Du nevnte golf i dag, det var kanskje ikke så enkelt i vindkastene. Jeg pleier å gå ned til et utsiktspunkt når uværet er slik som i går, det er ganske fascinerende å se på havet under og etter uvær.
      Mht Eu-direktiver så har jeg fått med meg at Norge er et av de mest lydige landene, og så står vi attpåtil utafor. Jaja!?

    7. Vi får være glade for at verden går framover slik at vi kan forby gammeldags teknologi. Nå som det er kommet så mye bra i borrelås og glidelås skal vel snart skolisser forbys. Borrelås er både tryggere og enklere, dessuten varer de mye lenger. Alt for mange kludrer med skolisser, det vil være store samfunnsmessige besparelser på å gå over til borrelås.

    8. Landkrabben: Enig mht borrelåsen. Denne gamle gubben sliter med skolissene, det er langt ned til skoa nå, og enda lengre å komme seg oppatt. Ha en fin kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg