Vårtegn ???

Sesongåpning på landsstedet i maxvær førte til at noen våknet opp etter vinterdvalen, mens de late ble enda latere.

Bråtebrann i nabolaget ga oss den umiskjennelige lukten av svidd hageavfall.

Her er i alle fall en liten humle som som har våknet fra vinterdvalen. Mon tro den ikke vil angre når solen går ned i kveld.

Så de to late, kallen og katten har inntatt sin slaraffenlivposisjon på terassen mens –

arbeidsmauren står på med oppryddings – og fornyingsarbeidet i hagen.

Tilslutt en påminnelse om høytiden som nærmer seg.
Ha en fin dag.

12 kommentarer
    1. Skikkelig herlige bilder med vårstemning til tusen. Jeg var i Farsund sist uke og gjorde en innsats før påskeinvasjonen. Kjenner meg igjen både som arbeidsmaur og lat i solveggen. Katten var ikke min, men den var der og til og med en fortumlet humle var innom. Bråtebrann har vi ikke midt inne i trehusbebyggelsen. Måtte bare go-veret holde!!!!!

    2. farmoringrid:Takk. Joda, det lukta vår, vi hørte vårsangen fra fuglene, og rent visuelt kunne vi se forskjell på planter og trær hver dag. Vi fikk heldigvis to flotte dager denne helga så nå er vår “påskeivnasjon” vel forberedt. I dag la jeg om til sommerdekk, så nå kan vel den siste vintersnøen forventes å komme! Ha en fin dag.

    3. fruensvilje:Vi har nok litt arbeidsdeling. Nok å gjøre om våren på et 2 – 3 måls landssted, men kona er nok flinkest i hagen. Ha en fin kveld.

    4. solkro:Jada, vi er bare i starten ennå, og som pensjonister har vi anledning til å reise utover de dagene været lokker. Det er bare en times kjøretur hjemmenfra.

    5. Bra arbeidsfordeling ser jeg, he he.. Koselige og vårlige bilder! Her får nok hagearbeidet vente til etter påske. Ha en deilig kveld 🙂

    6. Ingen nemner jordskjelvet. Fikk du med deg det?
      “Kallen og katten” vekker andre assosiasjoner enn den idyllen vi ser hos dere.
      Ha en rolig aften og natt!

    7. Misunner deg! Føler også behov for å la humla suse. På Østlandet starter vi dagene med minusgrader, stigende til borti 20 på ettermiddagen. Har røyklagt nærområdet på vårparten i 30 år, men i fjor fikk jeg vite at det hadde vært forbudt i minst 10… Rengjorde bilen innvendig i dag for å være klar til fredag, da bærer det mot vest, mot vest, – før en viss mann får sko på. Men jeg ser de er begynt å forberede påskeværet på Blindern. Finnes ikke dårlig vær – så lenge tørkemulighetene er OK. Vi står han av.

    8. vestamaran:Du bør være forberedet på det meste når du komme over fjellet. Det er spådd kulde og snø til helga. Grunnen er selvsagt at jeg la om til sommerdekk i dag, og det registrerte selvsagt Vårherre!

    9. Pedro:Jeg har omtalt jordskjelvet i en tidligere kommentar – tror jeg. Det opplevdes som en trailer duret forbi senga med minimal klaring. Det var jo kl 07.03 om morgenen så gubben ble vekket fra sin velgjørenhets søvn. Ha en rolig natt uten store sprell.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg