Lurevår = Lurem..!

Hvor ofte opplever vi ikke at når de første litt lunkne solstrålene når oss, da er vi helt klar for våren. Vi raker og rydder i hagen, finner knopper i våre blomsterbed og på trærne rundt oss. Det er vår, jubler vi. MEN, det går noen dager og plutselig er det hvitt ute og tempen har passert 0-punktet på vei nedover med god margin. Ja, da er sammenligningen i overskrifta veldig nær å trekke – nemlig at etter litt oppmuntrende varme hender det at slår kulda inn igjen.

Men, våren kommer til slutt, om enn litt senere på året enn vi er nå. Vi er neppe på det nivået at drivhuseffekten gir oss vår i slutten av februar selv om kveld og morgen blir lysere.
Her er noen lurevårbilder fra mine omgivelser.

Først en skjæreflokk med vårfornemmelser som har parkert i et tre på tunet. Her var mange flere, men jeg var ikke rask nok med kameraet.

Dette er også lurevårens ansikt.

Joda, knoppene på naboens pyntetre har kommet langt.

Tro nå ikke at jeg er negativ til alle vårsignalene. Neida, men jeg prøver å advare meg selv og andre mot å tro på den grytidlige våren.
Ha en fin lurevårdag.

6 kommentarer
    1. Det er vår :)og bildene dine taler sitt.Kan huske fra min barndom att våren kom i mars.
      Noen erlerider får vi nok,men dei blir nok ikke liggande lenge.
      I dag blåser det kaldt hos oss,alikavel er det fint ute og det gjelder å nyte det

    2. Du har helt rett med uttrykket “lurevår” 🙂 1. mars er jeg helt klar for våren,…er begynt å rydde litt i hagen…men jamen var det kaldt i dag, minnet ikke mye om vår…men snart er den her 🙂

    3. Linda Bøe:Det gror jo litt etter hvert, vi får beholde roen. MEN, dager som den vi har i dag får meg til å lure på om vi konstant er utsatt for Vårherres straffedom for hele menneskeslekta. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg