Valgets kvaler…

Til dagens innlegg hadde jeg to alternativer. Jeg har lenge “irritert” med over Stoltenbergs mantra om at skattene ikke skal økes i denne stortingsperioden. Men hva skjer ? Jo kommunene underfinansieres slik at tjenestene må finansieres med eiendomsskatter! I tillegg setter staten som forutsetning for medfinansiering av veiprosjekter at kommunene innfører, eller øker bompengesatser!
Er det noe annet enn økning av skattetrykket ?? Jeg bare spør.

Nei, da er det alternative innlegget mer velsmakende, i alle fall for meg. Sist helg gikk vi til anskaffelse av en kaffimaskin.
Gamlingene må jo følge med på motebølgen, må vite.

Her har så vidunderet kommet i produksjon på kjøkkenet. Det funker fint og ekspressoen smaker akkurat like godt som den jeg ble oppflasket med i Paris på 60-tallet.
Om det er en ulempe for noen vet jeg ikke, men kaffekapslene bestilles over nettet, men det er jo en effektiv og grei sak for oss som er “på nett”.

Ha en fin dag.

10 kommentarer
    1. Heia, Ser du hadde kommentert hos meg igår etter Broen det blir jo litt spennende neste mandag.
      Den kaffen er kjempegod men for oss var det et minus med at vi måtte bestille på nettet mens andre synes det er helt greit, Gratla som vi sier i Stavanger:))
      Ha en fin dag:)

    2. solkro:Ja, nå ser vi fram til en spennende avslutning av Broen.
      Det kan nok være et lite minus å måtte bestille kaffen over nett, men leveransen sies å gå på et par dager.

    3. Ingenting er som en “un grand café noir” når en trenger en liten oppmuntring. Den kurerer i alle fall gruff, men skatten kan den ikke hjelpe oss med.
      Ha en rolig natt, og en koffeinfylt god dag i morgen.

    4. Pedro:Du har rett, som vanlig, men så nøt vi bl a våre kaffigleder i P…. i hina hårde dager, men oppmuntringen sørget cognacen for!
      Nei, skatten kan vi bare klage over – ikke gjøre noe med dessverre.
      Ha en fredfull natt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg