Mamuttsalg…

I dag starter årets mamuttsalg i de fleste bokhandler, og gubben måtte selvsagt innom for å se hva som var til salgs. Sikkert mye bra og noe for de fleste skulle jeg tro.

Her er gubben sin bokfangst.
Først “Bjørnson i Roma”. Mange av våre klassiske diktere hadde lange opphold i utlandet og da spesielt i Italia. Kanskje var vinen billigst der.
Ibsen var utenlands i 27 år og skrev sine mest kjente verk i Italia. Peer Gynt ble, etter sigende skrevet på Amalfikysten.
Som den spesielle figuren Bjørnson var synes jeg at det er interessant å finne mer ut av hans gjøren og laden i utlendighet.

“Leningrad beleiringen” skal være en beretning om de 900 dagene byen var beleiret, basert på nylig tilgjengeliggjort kildemateriell. Ca 1 mill mennesker døde under beleiringen. Spennede, men tragisk lesning, tror jeg.

Den sista boka jeg fant “Perfekt kjemi” kjøpte jeg på tittelen, og på omtalen på bakpermen. Ser ut til å være en realistisk kjærlighetsroman, om noe kan kalles det.

Ha en fin bloggdag.

4 kommentarer
    1. Da får jeg ønske deg god lesning:))satt på nettet i dag og tittet litt på mammutsalget jeg også,det ble ingen bokkjøp i dag men hvem hvet det finnes en ny mulighet i morgen:))

    2. fruensvilje:På disse salgene kan man finne gode bøker til meget billig pris. Det blir nok enda en tur til bokhandelen før salget er over. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg