Bytur..

I dag var det dags å finne på noe annet enn godstol og småtutling i heimen. Derfor ble det en tur til byen og til Søstrene Hagelin hvor den vanlige lunchen, fiskesuppe og to varme fiskekaker ble inntatt.
Selve byturen er ikke mye å “skrive hem” om. Til det var “sneken” fra fjellene rundt byen altfor sur og kald. Imidlertid fikk jeg tatt et par bilder som jeg ikke har presentert tidligere.

En av veggen på byens sentralbad er frigjort for taggere. Jeg synes at veggen har blitt både fargerik og flott.
Dere ser at hurtigruta ligger ved kai litt bak i billedet.

Et litt annet bilde av den samme fasaden.

“Statsraad Lemkuhl” er et av byens klenodier. Om sommeren benyttes den bl a til blåturer i distriktet. Båten er ellers øvelsesskip for kadetter på Sjøkrigsskolen. Haakonshallen ser dere i bakgrunnen.
Ha en fin dag alle sammen.

6 kommentarer
    1. Fiskesuppe nam nam er siddis og foret opp på fisk satte ikke så mye pris på det som ung men nå som jeg er voksen synes jeg det er bedre med sjømat enn kjøtt:)
      Flotte bilder likte godt veggen og disse gamle storhetene er jo flotte å bare nyte synet av:)
      Ha en fin dag videre:)

    2. Fiskesuppe og fiskekaker hørtes deilig ut! Jeg syns veggen med graffittikunst er superfint, hører med i et moderne bybilde. Ha en riktig fin ettermiddag og kveld! 🙂

    3. Kjøper du samme fiskesuppe som jeg fikk servert lørdag så var det kjempegodt.Det er flotte malerier på veggene kan ikke nekte for det,alikavel så liker nok jeg bedre reine kvite fasader på slike store bygg.
      En flott skute:)bror min jobbet på en slik båt i sine yngre dager

    4. fruensvilje:Fiskesuppa er nok litt “industrielt” produsert, men de er ganske god og sammen med et par varme fiskekaker blir det en god lunch på byturen.

    5. Koselig å se bilder av vår fine by! Er fiskekakene like gode som hos gamle Hagelin?
      Sønnen min avtjener verneplikten på Sjøkrigsskolen, han reiser i morgen til Kanariøyene (heldige han) i 9 dager…mønstrer på Christian Radich der nede.
      Ha en fin kveld videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg