Nå er det bloggtørke…

Når man ikke har noe å meddele skal man helst holde kjeft, derfor er det mulig at jeg går inn i en stillere periode nå.

En hang-up, sier du. Kanskje, men når tiden står litt stille i vind og blest, er det en ting jeg har lært. Det hjelper ingeting om man klager – på vær, på sine plager, på sine omgivelser etc.
Jeg har vel mer tro på at litt fokus på de gode dagene, på de positive opplevelsene kan være til inspirasjon både for en selv og omgivelsene.
Ja, og så vil jeg prøve å fortsette med mine månelige skråblikk på dette og hint i samfunnet og verden rundt meg. Nå er det fristende å komme med en tirade om utbyggingsplanene av høyhastighetstog til 900 milliarder!! Hallo, vi har andre problemer som vil koste det offentlige brøkdeler av prisen, ref skoler her i Bergen som må stenges pga manglende vedlikehold, manglende vedlikehold av annen infrastruktur som ikke står for en skikkelig vinterstorm, fødestuer som må legges ned på grunn av pengemangel, et politikorps som er underbemannet av samme grunn, etc etc. Jaja, spar på skillingen og la krona gå!!
Nei, nå er jeg visst i gang igjen – med en unyttig klagesang.
Her er det bare å klage på alderen. Hva jeg skrev øverst på arket om klaging er glemt når jeg har kommet et par linjer lenger ned.
Men, en positiv ting til slutt. I dag skal pensjonistene i Grieghallen og lytte til Forsvarets Musikkorps og til feiende korpsmusikk.

Ha en god dag.

8 kommentarer
    1. God dag 🙂
      Ja vi alle vet jo hvem som har skylden for dette he he. Det har blitt litt mindre blogging på meg her siden jeg driver med et prosjekt hos naboen. Så jeg får liksom ikke helt tid til å skrive hver dag i humordagboka mi. Noen historier blir det da.
      Jeg har hørt forsvarets musikk korps mange ganger. Synes de er utrolig flinke. Ha en fin dag videre.

    2. De problemene du berører kan politikerne løse (da ser jeg bort fra Langelands høyhastighetstog), men de vil holde igjen et års tid. Da nærmer vi oss nemlig valget, og da får vi vite hvilke planer regjeringen har. Men de vil kun settes ut i livet dersom vi gir dem tillitsvotum for fire nye år, og når valget er over er løftene fort glemt.
      Ta på deg marsjstøvlene og nyt militærmusikken!

    3. Jeg synes ikke innlegget ditt bærer preg av at du “lider” av bloggtørke, tvert imot! Jeg ønsker deg en fin fredag, kos deg i Grieghallen med Forsvarets musikkorps! 🙂

    4. sisselfish:Jeg synes da du er svært så aktiv og humordagboka blir lest med smil om munnen hver gang der kommer nyheter. Tenkte at jeg vil gi et lite resyme av konserten i morgen, den var i alle fall veldig god. Ha en fin kveld.

    5. Pedro:Divisjonsmusikken gir meg bedre vibrasjoner enn tutinga til våre politikere. Hvor mange år tror du ikke de kommer til å bruke på å bestemme hva de skal gjøre med regjeringskvartalet. Det blir vel “hevingen” av ubåtvraket ved Fedje på nytt. Den saken har tatt 6 år allerede.
      Nå har det visstnok av sikkerhet-, og kommunikasjonsmessige grunner blitt aktuelt å samle alle dep i samme kvartalet. Har de ikke hørt om utfordringene med å legge alle eggene i samme kurva?? Jaja, morro skal vi få det, tenker jeg.
      God week-end.

    6. Solkro.blogg.no:Man må liksom ha noe fornuftig å skrive om, ellers føler jeg at jeg bør la pennen ligge. Det ble en fin konsert – litt om den i morgen. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg