Stille før…

Er det ikke meldt snøstorm her vest i kveld. Slik såg i alle fall morgenhimmelen ut i dag.

Rødfargen kommer nok ikke så godt fram med mitt kamera, men skal vi tro det gamle ordet “Rød morgen, stormfull aften” så har vi Herrens vrede i vente, som ha sa emissæren nede i Sarpsborg.

Men dagen i dag er merkedag, nemlig

Pålsmesse.

Navnet kommer fra Saulus, en jødisk fariseer og kristenforfølger som ble omvendt og tok navnet Paulus..

Om denne dagen er det to ting dere kan merke dere.
1. Hvis dagen bringer godt vær vil vi få en god sommer.
    Det behøver ikke være mer solskinn enn at du klarer å sale en hest av og på tre ganger for at det skal bli et
    solrikt år. Her er det bare å gå i gang med å sale gampen!

2. Hvis du begynner med et arbeide, inne eller ute, vil du mislykkes. Så da kan du bare snu deg i senga og sove    
    videre. Og jeg som skal til tannlegen og starte et storarbeide i dag, skal jeg avbestille timen for sikkerhets skyld?

Huff, denne hersens editoren til blogg.no fungerer ikke slik jeg ønsker, derfor denne litt rart redigerte teksten.

8 kommentarer
    1. God dag 🙂 Mange bruker ennå disse gamle tegnene på hvordan været skal bli sånn og slik. Jeg gjør det i alle fall 🙂 Håper bare at sommeren blir fin

    2. sisselfish:Jeg har også tro på de gamle værtegnene, de baserer seg jo på erfaring. Jeg har forøvrig samme ønske for sommeren som deg. Ha en fin dag.

    3. Sirdalsrypa:Der er mye rart å finne i bøker som beskriver gamle merkedager,men sikkert også ting en kan ta med seg i hverdagen. Jeg glemte forresten å skrive av Paul eller Saulus var den senere apostelen Paulus, men det er en annen sak.
      Ha en fin dag.

    4. I boken min står det:
      Storm og uvær på Pålsmesse kan spå krig, pest og alskens ulykker.
      Det er greit å være forberedt. Har du kjøpt brodder og tatt influensavaksine.?

    5. Vet ikke om du får melding om kommentarer på eldre innlegg, men jeg har lagt inn en kommentar under torvhusene i Øygarden.
      Ellers har jeg lest litt rundt omkring på bloggen din, her var mye interessant og festlig. Legger deg i bloggrullen min, så kan jeg følge med deg videre.
      Ha en fin dag! Hilsen Linda

    6. Linda:Takk for kommentar. Joda. jeg kan finne kommentarer på eldre blogger, men jeg er ikke innom den muligheten hver dag. Det står, som du sikkert vet mange gamle torvhus, til dels godt vedlikeholdte, ute i Tjeldstømarka. Håper at du får god respons på fotoet du sender inn til konkurransen. Jeg skal også lete fram din blogg. Ha en fin dag. Hilsen Magnus

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg