Leksehjelp, nå igjen…?

Jeg har av og til skrevet endel om leksehjelp her på bloggen. Røde kors har for tiden en kampanje for fremming av denne aktiviteten samt verving av støttepersonel.


Bilde.: BT.

Bergens Tidene var, i forrige uke på besøk på en av skolene hvor vi driver med leksehjelpen,  og i dag kom en artikkel om aktiviteten vår i avisen.
På bildet hjelper gubben en ungdomsskoleelev med bøying av nynorske verb.  Vi prøver å dekke alle fagene elevene har på skolen. Det positive er at elevene er gjennomgående meget lærevillige og oppmerksomme, samt at de er ivrige på ta kontakt når det er noe de vi ha utdypet nærmere.

Det er viktig å si at enkelte ganger er det nok at vi sitter ved siden av eleven – her tror jeg at behovet for trygg voksenkontakt også eksponerer seg i leksehjelpsaktiviteten.

8 kommentarer
    1. Jeg tenkte på deg når jeg så den artikkelen i dag morges 🙂 Men siden avisene kom sent, og jeg var på vei hjem fra jobb fikk jeg ikke sjanse til å se nærmere på bildet eller lese artikkelen skikkelig.

    2. A:Det var en hyggelig artikkel, så får vi håpe at flere seniorer, og andre , for den saks skyld, ønsker å delta i aktiviteten. Ha en fin kveld.

    3. fruensvilje:Ja, elevene liker tilbudet, og de tar gladelig imot hjelpen de kan få. Det er jo kjekt for oss som jobber med leksestøtten også. Ha en fin kveld.

    4. julibakken:Det er så positivt med de gode tilbakemeldingene vi får fra elevene og foreldre som kommer og henter dem etter lekseøkta. Ha en fin kveld.

    5. Hei.
      Jeg er en journalistikkstudent som skriver en nyhetsartikkel angående leksehjelp og kunne i den forbindelse tenkt meg å stille deg noen spørsmål.
      Dersom du har mulighet til det, kunne du sendt meg en epost, så jeg kan kontakte deg uten å blogge spørsmålene?
      Mvh.

    6. Journalistikkstudent:Hei.
      Ref din henvendelse ang leksehjelp. Jeg håper at du kan legitimere deg bedre før vi evt kontaktes. Jeg vil desuten vite hva du evt vil bruke intervjuet til.
      Din e-postadresse har jeg ikke så du får henvendelse på denne måten.
      Hilsen F—.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg