Varg Veum…

Dagens innlegg blir helst av det visuelle slaget. Det inneholder noen flere bilder fra vår lørdagstur til byen. Nå lover jeg at jeg ikke skal “plage” dere med bergensbilder på en stund.

I går viste jeg et bilde av byens rådhus i en noe “avdempet” form, men – som dere ser, sett fra den “feile” siden er bygget temmelig dominerende.

Måtte få med meg det gamle skiltet til Televerket. Det er litt nostalgi i det. Ellers skimter dere Ulriken i bakgrunnen.

Bybanen går inn for landing!

Her er et bilde fra de berømte fiskekummene på Torget i Bergen. Denne torsken er garantert ikke av oppdrettstypen.

For de spesielt interesserte ligger det en liten historikkplakett i gatelegemet.

En stille dag og stille i byvågen. Lite igjen av fordums båttrafikk.

Til og med Bryggen er preget av den stille lørdags formiddagen.

—og Varg Veum ser etter nye oppdrag utenfor kontoret sitt på Strandkaien.

Ha en fin dag.

6 kommentarer
    1. Flotte bilder, og jeg ser gjerne på bilder av Bergen . Selv om jeg har vært der flere ganger er det fortsatt nye ting å fange opp.
      Rådhuset er mistenkelig likt regjeringsbygget som ble bombet i sommer.
      Si meg – har Varg Veum sitt eget kontor på orntli’ ??

    2. Mojita:Strandkaien 2/Strand hotell er adressen, men jeg etter det jeg har kunnet finne ut er det et fiktivt kontor. Men Staalesen har vært meget opptatt av å plasere kontoret i dette gamle kontor – og kafemiljøet.
      Mht rådhuset har du helt rett, det likner regjeringsbygget. Her har vært reist mye kritikk i ettertid over plasering og utforming av rådhuset. Min mening er nok at det er alt for dominerende, og bygningen tar litt av glansen fra det eksisterende gamle miljøet. MEN, det står der – og da må byen og folk bare leve med sin sky-line.
      Ha en god dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg