Finanskrise..

Jeg hadde faktisk tenkt å sette inn et litt mer seriøst innlegg i dag, men så kom min venn Tore meg i forkjøpet med et bilde som jeg ikke kan unnlate å videreformidle og kommentere. Selvsagt har det sammenheng med finanskrisa i Europa hvor Tyskland mer eller mindre deler ut finansielle krykker til hele søreuropa. Forresten har også Jens meldt seg på med noen rullatorer.

Det er vel snart bare Frankrike som står på egne finansielle føtter der nede, Men, skal vi tolke bildemanipuløren er det kanskje et tidsspørsmål før Merkel må “trø til” der også.
Jeg tror forøvrig at de vaklevorne statene i Europas skal være glad for at det fins et livskraftig og seriøst land som er villig til å ta ansvar når deres egen uansvarlighet har bragt landene til konkursens rand.
Husk at Tyskland også har tatt de enorme omkostningene med  integrering av tidligere Øst-Tyskland.
Tilbake til bildet. Jeg funderer på hvordan et manipulert bilde av Merkel og Berlussconi ville ha sett ut.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg