02.jan.2012

I dag hadde jeg tenkt å skrive et litt muntert innlegg, men så kom jeg til å tenke tilbake til tiden jeg foret årsskiftet med gode forsetter som sprakk fort. Det er det slutt på nå. Nå er forsettet stort sett; business as usual.

Tatt fra Google.

Nyttårsløfter.

Så var det i gang igjen,
med nye løfter og forsetter.
Mens lavarbodøren står på klem,
ligg unna alle fristende retter.

I år skal alt bli på stell,
mindre stress og mindre plager.
Roe ned fra morgen til kveld,
men ? alt det ugjorte gnager.

Pleie slekt og venner i år
står høyt på vår ønskeliste.
men når vi i hverdagsmaset står
er vennefokus lett å miste.

Hvordan gikk det med dine dietter,
ble du medlem av lavkarbosekta?
Ble du fristet av lekre retter,
og gav opp da du prøvde vekta ?

Det mangler ikke på fromme planer
ved årets endestasjon.
Hvis forsetter drukner i gamle vaner.
Behold det ene.: Vis moderasjon.
02.01.2012.M-m.
 



 

11 kommentarer
    1. Godt skrevet, lett å kjenne seg igjen i dette. Jeg har sluttet å ha nyttårsforsetter. Prøver heller å jobbe litt hele tiden med det forbedringspotensialet vi mennesker tross alt er utstyrt med. Men lett er det ikke.. Det viktigste er å gjøre så godt en kan året rundt. Ha en riktig flott dag! 🙂

    2. ernashus:Gjøre så godt en kan – det var et bra forsett. Jeg har prøvd å slutte å røyke før i tida, men det funket aldri for meg på nyttårsaften. Det var vel noe av årsaken til at jeg ga meg med forsettene. Har forøvrig vært røykfri i over 40 år nå. Ha en fin dag.

    3. sisselfish:Jeg innrømmer at det ble litt for mye alvor i dag, men når jeg ser ut vinduet – på været – skjønner jeg grunnen til at humorknappen ikke virker.
      Sår hals — huff, nei – det er ikke godt. God bedring.

    4. Jammen var det et greit forsett da, men har du noe sted å moderere da? Ikke kjøpe ny bil likevel?
      Tipper på at du kanskje ikke fråtser så mye i utgangspunktet heller, men det er lurt å ha slike forsett som man kan klare å håndtere.

    5. Mojita:Du tok meg på fersken med nybilen, haha. Men for en gammel gubbe som meg får jeg betrakte den investeringen som en sikkerhet på veien, i alle fall så lenge kjerringa kjører.
      Ha en fin kveld.

    6. Sirdalsrypa:Du får hilse ham og si at han er ikke alene om å synes at poteter og brød er nødvendige ingredienser på bordet. Lykke til anyway.

    7. Jeg også!! Kommer aldri til å slutte med brød eller poteter, og er ikke overbevist om at det er roten til fedme. Det er nok heller sukker, desserter og brus, samt junkfood vil jeg tippe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg