Er Snåsamannen et alternativ…


Google.

Smått om senn back in business etter noen j—-ige dager, men lægebesøket i går avklarte mye. Da fikk jeg info om at det i år herjer en clamydialiknende lungebetennelse som benevnes Mycoplasma. Den gir mange forskjellige symptomer, bl a hoste (mye hoste) og hodepine.
Lidelsen kan trekke ut og hjelpemidlet er Dosycyklin, men jeg er også tipset om Snåsamannen.
Vel, sakte men sikkert kommer jeg vel ut av dynene, men jeg anbefaler slett ikke denne aktiviteten under dynen nå bare et par dager før jul.
Ettersom jeg nå delvis er i aktivitet igjen står produksjon av tomatsild på programmet. I tillegg venter vi på barnebarn som skal delta i pynting av juletreet.
Det blir nok jul dette året også.

9 kommentarer
    1. Clamydia har jeg hørt om, men ikke at den kunne sette seg på lungene (:))
      Fra spøk til revolver, det er ikke kjekt å være syk, og enda værre hvis det er lungene som skranter.
      Riktig god bedring til deg, og i mangel av snåsamannen så får du be din frue om å legge sine varme hender på deg. Bare man har trua så hjelper det nok.
      GOD JUL til deg og dine!

    2. Uff, det var ikke så kjekt å høre.. Mycoplasma er vanskelig å diagnostisere, så det er bra at du har fått medisin. Så blir du nok bedre etterhvert.. Godt at du er oppe og igang med tomatsildlaging, og julen kommer nok iår som ifjor. Ønsker deg en riktig god bedring og en kjempefin jul sammen med dine! Drister meg til å sende deg en juleklem 🙂

    3. I boken “Kjerringråd for folk og dyr” finnes mange gode råd:
      – Fyll hodeputen med høvelspon av furutre.
      – En glødende jernbolt i terpentin skal frembringe en helsebringende damp.
      – Hvitpilsavkok (hva det måtte være).
      Dette er de mer humane remedier. De andre grenser nok til svart magi, og det bør man vel avstå fra i denne hellige juletid. Men det var godt å høre at du går for egen maskin igjen.
      Nå må jeg sette meg ned å studere de sykdommene du nevner, en vet jo aldri når en selv kan bli rammet.

    4. Pedro: Innimellom hosteriene blir det anledning til å besvare kommentarer. Jeg tenkte nok at jeg ville sette deg i gang med noe nå, spent på fortsettelsen.
      Vi har fått inn juletreet, og min utfordring i den anledning er å få lysene på plass, det er nesten umulig nå som hele lyssløyfen henger sammen. Det er ikke bare julesanger som synges i den prosessen.
      Våre unge damer pynter treet.

    5. Pedro: Innimellom hosteriene blir det anledning til å besvare kommentarer. Jeg tenkte nok at jeg ville sette deg i gang med noe nå, spent på fortsettelsen.
      Vi har fått inn juletreet, og min utfordring i den anledning er å få lysene på plass, det er nesten umulig nå som hele lyssløyfen henger sammen. Det er ikke bare julesanger som synges i den prosessen.
      Våre unge damer pynter treet.

    6. ernashus:Takk for gode ønsker og klem. Det samme til deg og dine. Joda, nå nærmer det seg og husets unge damer (barnebarn) pynter treet mens morfar beundrer jobben de gjør.
      Her blir det nok ingen hvit jul, men det blir jul likevel.

    7. Mojita:Clamydiaen kan nok oppstå flere steder, men godt medisinert går det nok snart overn i lungene også.
      Fruen vil gjerne ha mannen sin fit for fight ASAP så hun står på for å få meg på beina til høytiden.
      Jeg ønsker deg og dine en riktig god jul.

    8. Godt du føler deg litt bedre da.Joda en snåsamann hadde ikke vært å forakte,du får kose deg med barnebarna,så håper eg att du blir bra igjen til julekvelden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg