Gubbens julesild…

I dag har pensjonisten hatt en travel dag, ikke fordi arbeidet har vært tungt, men når han skal bevege seg på konas territorium og lete fram utallige ingredienser, ja -så går tiden!!
Gubben har hatt som tradisjon å lage tre sorter julesild, og i dag sto tomatsilda for tur. Siden mine døtre har bestilt av denne sorten så tar jeg det som et bevis på at silda smaker.

Her ser dere ingrediensene. Det er først og fremst kryddersildfileter som vannes 4 – 5 timer.
Så bruker jeg vanlig løk, så er det tomatsausen.

Oppskriften.

6 kryddersildfileter
2 Middels store løk

Sausen.
1/2 dl Soyaolje
1 dl Tomatpurre
1 1/2 dl farin
1 dl vann
1/2 dl eddik 7%

Sausen kan rlres sammen med en håndmikser.
Så er det bare å legge sild og løk lagvis og tømme sausen over det hele.
Så bli det seende slik ut.:

Dette er ingen lavkarborett, men den er spiselig likevel.


6 kommentarer
    1. MMM…er sikker på det smaker godt!
      Karene her i huset skal få bake i morgen, mens jeg vasker!
      God helg!

    2. Dette så godt ut:))sild er smaksrikt og godt.Lavkarbo skal ikke alt være,jeg har prøvd meg på det uten særlig hell siden jeg stadig vekk sprekker:))Ønsker deg en fin lørdag

    3. fruensvilje:Enig. Lavkarbo er antakelig vanskelig – i alle fall for meg. Moderasjon er tingen for meg, og sild i ymse former må vi ha på julebordet. Ha en fin førjulsdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg