Dagens gåte…

Her kommer gåten, løsningen kommer i morgen hvis dere ikke alt løser den i kveld.

Det var en gang en perfekt mann og en perfekt kvinne.
De traff hverandre, og siden deres forhold var perfekt, giftet de seg.
Bryllupet var perfekt og det samme var deres liv som ektepar.

En julaften da det snødde mye kjørte de på en dårlig og svingete vei. Da såg de noen som sto ved veikanten og hadde punktert. Det var julenissen med sekken full av presanger.

Ettersom de ikke ville skuffe alle barn, tilbød de nissen å sitte på slik at han kunne få delt ut presangene

Dessverre ble været dårligere og de kom ut for en alvorlig ulykke.

Bare en av dem overlevde. Kan dere gjette hvem, og hvorfor ?

6 kommentarer
    1. Må jo være nissen som overlevde. De andre døde begge to, helt perfekt (huff) Hadde vært trasig om den ene av dem skulle bli igjen.

    2. Det er logikkbrist i denne historien. Som mann vet jeg at det ikke finnes perfekte menn. Julenissen er sannsynligvis et fantasifoster; altså en ikke eksisterende person. Den eneste som finnes, i den reelle verden, er KVINNEN. (I alle fall mener hun det selv). Så da er hun den eneste som lever videre.
      Nå må jeg innrømme at et aldri så lite oppslag på nettet hjalp godt på vei.
      Moral: kJør pent!

    3. Jeg er helt enig med Pedro. Det finnes ingen perfekte menn, og nissen finnes ikke. Derfor er den eneste som finnes i det virkelige liv den perfekte kvinnen 🙂

    4. Takk du, det går helt sikkert bra, jula kommer flytende på ei fjøl av seg selv og vi har alt vi trenger og mere til, så jeg er egentlig optimist (men av og til en småsliten optimist som strever med å sette grenser ;o))
      I mitt småforvirrede hode tror jeg nok mer på julenissen enn på perfekte mennesker, så jeg satser på at nissen overlevde. Hvem ellers skal komme med gaver til meg til jul???
      Håper du har hatt en fin onsdag og at torsdagen blir flott, den også.
      -klem-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg