Det gjelder å være oppdatert…

I går fikk jeg denne saken fra min venn Tore. Om historien er bibelsk korrekt har jeg ikke fått bekreftet, men den har minst ett poeng anyway. Illustrasjonen er hentet fra Google arkiv.

En prest har tilbudt en nonne skyss. Da hun setter seg inn i bilen krysser hun beina så hun kommer til å vise noe av det som er under kjortelen. Presten blir så overrasket at han holder på å kjøre galt.
Etter å ha fått kontroll over bilen igjen legger han sin hånd på hennes ben.
Hun seier da.:”Fader, husk salme 129″.
Presten fjerner sin hånd, men da han skifter gear legger han hånden igjen på hennes ben.
Igjen seier nonnen.: “Fader, husk salme 129”.
Presten svarer.: “Unnskyld søster, men jeg er en svak mann”.
De kommer til klosteret og nonnen stiger ut av bilen.
Da presten ankommer kirken skynder han seg inn og slår opp på salme 129.
Der står det.: “Gå fremad og søk høyere opp – og du vil oppleve himmelen”.

Moralen eller rettere umoralen blir da. Hvis du ikke holder deg informert i jobben risikerer du å gå glipp av muligheter. Av og til er det ikke nok å tro, det kan også være en fordel å vite:

6 kommentarer
    1. ernashus:Ja, du vet – her herjer stormen nå på “ørtende” døgnet, men vi venner oss til det meste av vær her vestpå. Men, når man er pensjonist og styrer sin egen dag kan man finne på noe inne i disse tider. Ha en fin dag du også.

    2. I sju år pugga eg salmevers. Nytten av det kan ein vel diskutera, men vi lærte å lære utanboks. Det verset som har har vore mest matnyttig for meg er: “Å leva det er å elska–”
      Ha ei rolig og fin natt i storm og blest.

    3. Pedro:Ja, det var tider det. No har vel ungene knapt lov å ha juleavslutning i kyrkja. Det næraste eg kom salmane var i eit mannskor kor me song, eg trur det var salme 123. Ha ein god kveld.
      I morgon skal eg forresten sleppa ein vits utan innblanding frå dei høgare maktene.

    4. heheh, den har jeg hørt engang også. Trodde først jeg hadde den i arkivet mitt under vitser, men der var den ikke. Jeg har nok vurdert den for “grov” til å sette inn her på bloggen, så jammen bra du er så tøff. 😉

    5. Mojita:Ja, du vet – litt må mine bloggvenner tåle. Har registrert at mange har vært innom, men få har kommentert. På en litt lødig dag kan det fort komme fler av samme kaliber fra min PC. God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg