Natur og naturkrefter på Lanzarote…

I dag vil jeg presentere noen bilder fra den spesielle naturen på og rundt Lanzarote samt la dere få en liten utfordring.

Først noen bilder fra sjøsiden.



Så noen bilder fra nordøstsiden av øya.

Sjøen gir også grunnlag for utvinning av forskjellige produkter. Hva er dette?

Så over til landjorda. Her har Manrique bygd en del av huset sitt rundt den størknede lavasterømmen fra produsenten dere ser i bakgrunnen.

Til slutt to bilder av det vi kan kalle noe av øyas jordbruksproduksjon. Hva tror dere blir dyrket her?

Et oversiktsbilde av samme “jordbruksområde”.

Vel dette var dagens lille fotobidrag fra Lanzarote. Ha en fin dag.

11 kommentarer
    1. Jeg tror det som finnes i de firkantene er saltutvinning. Plantene er kanskje vindruer. Ser goldt ut, men dog.

    2. Havproduktet vil jeg også tro er salt, men de grønne vekstene var verre. Tipper på en eller annen urt.
      Ha en fin dag i tåkeheimen!

    3. Det er salt de får fra havet, og noe av det eksporteres til bl.a. Norge som veisalt.
      Ser ut som vindruer i lavasanden, men der er jeg ikke så helt sikker. Flotte bilder var det du hadde tatt.

    4. farmoringrid:Joda du her helt rett. Som du ser ligger også drueplantene utover i lavagrusen. Jeg forstår det slik at muren rundt plantene skal hjelpe til å holde på den lille fuktigheten som finnes.

    5. Mojita:Takk for kommentar. Joda, det er nok druer de dyrker der, og jeg synes at hvitvinen de lager er ganske god. At vi importerer veisalt fra dem visste jeg ikke. Ha en god kveld.

    6. Pedro:Det er, utrolig nok druer de dyrker der, og hvitvinen som produseres av druene er veldig god, men det er smak og behag. Ellers er det tåkefritt hos oss i dag. Ha en fin kveld.

    7. jegerfritilhva:Ja, det er goldt der, men druene de produserer funker godt til hvitvin, som de også produserer der. Ellers har du bingo mht saltutvinningen også. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg