Lavkarbo – exit…

Lavkarbo er tydeligvis in for tiden, for etter mitt skråblikk på fenomenet i går registrerte jeg over en dobling av sidebesøket på bloggsiden min. Nå var der ikke mange kommentarer til mitt litt inkvisitoriske innlegg, det kan jeg leve godt med. I dag avslutter jeg funderiene mine om lavkarbofenomenet.

Fra Google.

 

Lavkarbo ? hurra!

Fylgjer du den nye moten?
I gong med din  lavkarbodiett?
Ser du søtsaker, set ned foten,
gjø deg opp med flesk og fett.

Bort med eple, banan og rosin,
skumma mjølk og magert smør.
Fløyte og fleskefeitt er no in.
Gløym alt det gode du åt før.

Gulrot og kål til fredagskosen.
Hald deg langt unna vin og øl.
Vil du sova med reint mjøl i posen,
må du halda deg unna alt slags mjøl.

Føl du kje? trenden? Er du galen?
Ja, då tek han ?tykje? deg snart.
Fylg den nye ernæringsmalen,
eller torer du å vera smart?

Jamvel Dagbla? går no amok,
smør dietten over mange sider.
Er avisa vorten altfor ?tjokk!?,
i desse hektiske lavkarbotider?

No slest dei vise så busta fyk
og me sit forvirra og lyder
på ekspertars meiningssprik.
Endrer me våre attityder ?

Er du så nokonlunde i figuren
kan du vel smaka på allslags mat.
Du treng ikkje slavisk fylgja kuren
som tek frå deg gledene på ditt fat.
05.10.2011.M-m.

 

8 kommentarer
    1. Hihi så jo godt ut med egg og bacon, men å aldri kunne unne seg ei brødskive attåt eller et wienerbrød til kaffen ?? nei det der er nok ikke noe for oss !
      Ønsker deg en god fredag 🙂

    2. Ikke noe lavkarbo her i gården og ikke er vi feite heller.. Alt med måte er en god leveregel, da kan en smake på litt av hvert! Ha en kjempefin dag! 🙂

    3. Ha ha god morgen:))denne likte jeg.
      Det er sant og jeg er enig med deg,det tar litt for mye av,selv kunne jeg ikke leve på noen form for diett.Har vært på muritunet 3 ganger,der har dei spesialisert seg på livsstilsendring og slankeoppererte,husmora poda inn att ingenting er forbudt men alt med måte:))og til slutt er bevegelse det viktigaste.
      Ønsker deg en fin fredag

    4. Gler meg over at egg fortsatt er “friskmeldt”, og at gulrot enno er sunt – i små mengder. Går ellers for måtehold, i alle livets relasjoner.. og det som var i “gryta hennar mor”! Ha ein god vestlandshaust MVH Finn.

    5. Finn H Reknes:Eg har vore på Alvheim og avslutta for vinteren, tømt fryseboksen for lågkarbo-fisk etc. Måtehold gjer seg sjølv for tida, sjølv om ein kunne ynskja seg ei utskeiing ein sjeldan gong.
      Gryta hennar mor er faviritten – i dag i form av fårikål.
      Ha det bra Finn.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg