Indian summer m.m.

I dag morges våknet vi her på berget til en skyfri himmel, og til en temperatur som lover det beste for dagen.Jeg prøvde å ta et bilde av soloppgangen, men skulle vel ha benyttet ett eller annet filter på kameraet for å få full uttelling av farger og konturer. Slik såg det imidlertid ut her for en halv time siden.

Ellers vil jeg følge opp mine bakoverbetraktniner over måneden som nå er historie nemlig SEPTEMBER 2011.

Stjålet fra GOOGLE.

September 2011.

Måneden dreier seg om valg og vær.
Begge deler kan volde besvær.
Taper man kommunevalget,
øyner man en politisk galge.
Nå må SV på lederjakt,
et resultat av årets velgerslakt.

Så over til vind og vær.
Vann tyter fram fra alle krær.
Hva galt har vi gjort her vest,
refset av uværgudens regnværsfest.
Over oss henger en gråsvart sky.
Skal du ut, ta med solid paraply.

Med kamera, gjemt i busk og kratt,
avslører TV-2 en hyrdenatt.
Er dette fremtidens journalistikk,
må alle stramme sin undikkstrikk.
Dersom du er en kjent person,
vokt deg for denne TV-stasjon.

Skal du gå for diesel eller bensin,
eller er det best med parafin?
Løvetinget anbefalte kjøp av dieselbil,
men der ble vi som vanlig, lurt april.
Diesel en forurensingsversting igjen,
og svaret er da, økt miljøavgift på den.

Prinsessen vår har blitt 40 år,
og gemalen har fått gråe hår.
Kan han ha det ?Trist som fan?,
er engler ?must? i hans neste roman.
Ikke greitt å være kongelig person,
og være opptatt av engel og demon.
26.09.2011.M-m.

11 kommentarer
    1. Takk for enda et av dine supre dikt, gleder meg til hver gang! Og et nydelig bilde du har tatt av morgenen idag. Ha en fin lørdag, nyt dagen 🙂

    2. ernashus:Takk for fibne ord. Det blir liksom til at jeg ikke helt kan dy meg når jeg oppdager raritetene rundt meg. Det blir kanhende noe å skrive om i oktober også. Ha en fin week-end.

    3. Siv`s blogg:Ja, du vet, politikere og kjendiser har en tendens til å smelle til med sine kjepphester og gjenvordigheter, og da kan det være greit å undersrtreke det. Ha en fin week-end

    4. Det er nesten så jeg ble målløs her av beundring…. Det sier vel alt? Slakting av regjeringen likte jeg best he he. Alt i alt var sammensetningen så bra at jeg lo godt 🙂 Tenkte jeg skulle sponse Hokksrud litt 🙂 Ha en fin dag videre 🙂

    5. sisselfish:Jeg blir nesten målløs selv av alle de hyggelige kommentarene. Du skjønner sikkert at jeg ikke kan dy meg når toskeskapen koker over i politikk og i kjendisverden.
      Nå lakker det mot statsbudsjett og da kommer sikkert Jens til å trekke alt det svalgte valgflesket ut gjennom halsen vår igjen. Han hadde nok festet det med en snor før vi slukte det. Jeg får prøve å formulere nytt skråblikk neste måned. Ha en fin week-end.

    6. Gleder meg til å se hva du koker sammen, jeg skrev engang en del politiske dikt selv. Ja jeg kjenner det koker litt jeg også når det kommer til regjeringen…

    7. Kjekt at du har fjernet din selvpålagte sensur og er tilbake i manesjen. Dine samfunnskritiske dikt skulle vært publisert i større fora, men det er kanskje “litt skummelt” ? Diktene står nå i alle fall solid på egne ben. Gleder oss til fortsettelsen – ha en god helg Magnus :-))

    8. Finn H Reknes:Takk skal du ha Finn. Eg skal nok prøva med eit samandrag kvar månad resten av året. Det viser seg at her dukkar opp nok stoff kvar månad. No er det jo tid for statsbudsjett, og då vert det vel servet noko surt flesk kan eg tenkja meg. Ha ei god helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg