Se torsken . . . . .. ..

Tidligere i år, på en av mine byvandringer, sto det en kar med motorsag og en halvveis bearbeidet trestamme. Denne holdt han på med å forme ut til en tørrfisk Selve modellen var festet oppe på den halvferdige trestammen.
Slik såg det ut i slutten av juli.

På min tur gjennom byen i går støtte jeg på det ferdige produktet hvor det nå er plassert på Bryggen rett utenfor butikken til Audun Hetland (det ble litt lokalt), men har du anledning er det greit å vite hvor “kunstverket” befinner seg.
Slik ser det ut nå.

Siden jeg nevnte Audun Hetland kan jeg vel fortelle at han er den beste karrikaturtegner vi har hatt i Bergen. Han har tennet byoriginaler, episoder og alle livsens gjenvordigheter – alltid med glimtet i øyet.
Her er et av hans produkter “stjålet” fra Google. Her er det de bergenske buekorps som blir karrikert.

Ha en fin dag!

13 kommentarer
    1. God morgen 🙂 Ja dette måtte jeg inn å se når det stod ett fiskenavn her 🙂 Ja dette var virkelig kreativt må jeg si. Jeg er en tilhenger av god kunst uansett om den er tegnet eller utformet samt skrevet 🙂 Ønsker deg en fin fin fredag videre 🙂
      Klemz Sissel

    2. Utrolig å få til noe slikt av en trestamme, men skjønner jo at han er en virklig kunstner.
      Tro hva han skulle ha betalt for å lage hodet mitt i tre??

    3. Mojita:Jeg tror at han holdt på et par uker med prosjektet. Jeg vil i alle fall ikke spørre om prisen på mitt hode i tre, han hadde vel mumla noe om treskalle da.

    4. sisselfish:Jeg syntes at dette var noe spesielt, så jeg måtte legge det inn på nettet. Nå er jo kunstverket flyttet til sitt rette miljø, nemlig Bryggen. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg