Plassmangel

I dag forsøker jeg meg på en litt ny sjanger som jeg vil kalle en slags prosa-poesi, kanskje til og med en “kvasi” sådann.
Enmet er kanskje kjent for mange. Noen tar litt stor plass rundt seg, i familien, i lag eller foreninger, eller i små eller store forsamlinger. Det kan fungere så lenge det ikke går ut over demokratiske eller sosiale prosesser, eller vennskap for den saks skyld.

Plassmangel i kvardagen.

Han kom brått inn døra;
karismatisk,
prateflink,
iderik,
Me sat og tok i mot;
ord,
planar,
visjonar.

Ho hadde mykje å seia;
prateflink,
iderik,
intens.
Me sat og tok i mot;
mållaus,
imponert.

Me ville også snakka;
om planar,
om idear,
om røynsler.
Me vann ikkje fram
i ordflaumane.
Me laut ut.
Det vart for trongt;
for oss!
27.09.2011. M-m.

 

6 kommentarer
    1. Veldig bra dette her, kan levende forestille meg denne sekvensen.
      Jeg er vel blant de som blir ganske så stum hvis jeg må heve stemmen for å komme til ordet.

    2. sisselfish:Kjekt at du likte produktet mitt. Du må bare fortsette med humoren, den har alltid en snert jeg liker. Jeg kommenterer ikke hver gang, men er innom og leser.

    3. Mojita:Takk for positiv kommentar. Vi er nok mange som blir stumme når røstene rundt oss blir for høye. Jeg mener at det går mange gode ideer tapt i miljøer hvor enkeltpersoner blir for plasskrevende. Det mener jeg å ha erfaring for. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg