Dei vil alltid klaga og kyta……

Husker dere den sangen. Nei det var vel bare vi “fossilene” som sang den på skolen. MEN vi klager og syter fremdeles, oftest på et dårlig grunnlag. Slik også med 7. far i huset. Jeg synes at været vårherre har forsynt oss med den siste tiden har vært i overkant – både vindfullt og vått.
Ekstremvær sies det og skrives det, og det kan kanskje karakteriseres slik når regnet bøtter ned rundt oss.
Da kan det være greitt å minnes de tre – fire dagene i sommer hvor hvor vinden var lugn og solen tittet fram det meste av dagen.
En av dagene benyttet vi til en tur på sjøen.

Dette er et lite parti fra Lyngøy, et lite fraflyttet fiskevær nord i Øygarden. Faktisk var her byggevirksomhet i det man satte opp to – tre litt større hus. Kanskje det skal bygges et kurs/feriesenter der ute i Nordsjøen.

Her er vi på Sulen/Nordøysund, også et fraflyttet, men meget vakkert og velholdt fiskevær.

Kraftige moloer er nødvendig for å holde storhavet rett utenfor unna båtlendinga.

Tilslutt et bilde som er ment å vise noen av dagens innbyggere, nemlig sauene som beiter her ute om sommeren.

Så var det bare å komme seg hjemover før vind og regn når oss. Turen ble i alle fall en hyggelig sommeropplevelse for to godt voksne.

Ha en fin week-end.

9 kommentarer
    1. Tuuusen takk. You made my day! Jeg elsker å holde på med bilder og fotografering, men jeg kan så lite *sukk*… Får trøste meg med at det er en visdom å vite at man ikke vet.
      Dette så ut som en kjempefin tur. En annen av mine “lidenskaper” er som kjent å være ute, og om jeg ikke selv har anledning til å komme meg ut, er det fint å se bilder fra andres turer.
      Håper du har en fin dag og at helga blir fin. Jeg har frihelg, men dagene blir en collage av politikk, kunst og familie. Gleder meg spesielt til at studenten kommer hjem i dag eller i morgen for første gang på flere måneder <3

    2. hestiaverden:Takk for lang og fin kommentar.
      Mitt uteliv er livet på sjøen og i båten. Slik har det vært og slik vil det vel fortsette så lenge jeg får beinet over esinga.
      Kjekt når vi får besøk av våre. Vi håper å se noen av familien dukke opp i Øygarden i løpet av helga. Ha en fin week-end.

    3. nydelig sted og nydelige bilder.Jeg håper virkelig att dere fikk mer enn 3-4 dager med soli sommer:))det må en ha for å kunne komme seg gjennom vinteren

    4. Så flotte bilder du har tatt, nydelige farger og hvilken idyll. Litt vanskelig å se sauene da, men fikk jo øye på de etter nøyere titting 😉 Idag stråler sola her på østlandet, og det er andre dagen på rad!!! Men vi er lover regn og vind – masse vind i helgen da.
      Ha en fin dag.

    5. Emmieverlasting:Ja, det er vakkert der ute. Vi må en runde og se dem igjen hver sommer.Men når vi har opplevd uværsdagene forstår jeg godt at disse stedene har blitt godværssteder.. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg