Jeg funderer…

Kong Salomo og Jørgen Hattemaker.

Ettersom det stunder mot valg og vi skal velge våre tillitsmenn i kommunene for de neste fire år vil jeg bringe fram noe jeg har fundert litt på i det siste.
Nå er det jo lokalvalg, men alle sentrale politikere har reist land og strand rundt for å overbevise oss om at, en stemmet til deres parti er en stemme nærmere paradiset. Jaja, nok om det.
Det som ligger meg litt på hjertet er en sak som dukket opp her lokalt,  og gjelder utbygging av kollektivtrafikk og bybane rundt Norges nest største by. Det ble hevdet at for å nå utbyggingsmålet  i denne regionen ville prisene i bomringen rundt byen kanskje måtte tredobles, For det er jo bilistene som skal betale store deler av utbyggingsgildet.
Staten investerer som kjent i gater og streder i storbyer som London og Paris, så da blir det lite igjen til kollektivløsninger og gul stripe på de vestlandske veier!
Men det jeg funderer på er hvorfor ikke alle skal være med på spleisegildet i utbygging av kollektivløsningene. Regjeringen snakker hele tiden så varmt om spleisegildeløsningene. Da lurer jeg på hvorfor dagens brukere av kollektivtransporten ikke skal være med på spleisen de også. Hvorfor skal bilistene ut med flere tiere for hver bompassering mens kollektivpassasjerene får passere ?gratis? ?  Jeg funderer litt på det.

 

2 kommentarer
    1. reagerte på det skiltet ja motorsyklister er jo kjøretøy og burde betale som andre,når det gjelder kolektiv så må iallefall buss pasasjerer her hvor vi bo betale fergebilett den ligger inne i bussbilleten og slik burde det vært med annen kolektiv også

    2. fruensvilje:Vi er nok enige i at også busspassajerer bør delta i spleiselaget. Men det kolliderer med politikernes sterke føringer om at bussbilettene skal være så billige som mulig. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg