Byvandring 2.

I dag vil jeg gjøre meg ferdig med byvandringen forrige uke. Det var to brukbare dager på slutten av uka og de ble benyttet til to byturer.

Etter å ha parkert var jeg innom jernbanestasjonen. Her ga den folke – og – togtomme stasjonen inspirasjon til et bilde. Skulle tro at en såpass “død” stasjon i landets nest største by er en sjeldenhet.

Gå-gata i Marken var heller ikke våknet helt opp til en aktiv handlefredag.

Fra Fløyen prøvde jeg å ta et panoramafoto. Helt vellykket ble det ikke, men jeg fikk da med det meste av byen.

Vi måtte selvsagt innom de trange smauene på Bryggen, og her er det endel små artige butikker og restauranter.
Audun Hetlands butikk må i alle fall besøkes.

Nede på Bryggen holder en kar på med å hogge ut en svær tørrfisk av en trestamme. Han bruker kun øks og motorsag i arbeidet. Fisken skal visst stilles ut nede på Bryggen når den blir ferdig.

Her sitter modellen på hodet av den forstørrede kopien.

En tur innom torget, men her var det helst lite fisk å se denne dagen. Her er mest fiskeprodukter myntet på turistene, og språkene bak disken dekker de fleste behov.

Vi dekket vårt kulinariske behov ved å innta “Sweet and Sour” på en kinarestaurant.

7 kommentarer
    1. Grete:Den skal visstnok plaseres ett eller annet sted på Bryggen eller i nærheten. Jeg skal prøve å ta et bilde og presentere det på bloggen når fisken er utplassert. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg