Mine venner

I dag vil jeg ta for meg en av sommerens aktiviteter, nemlig å ha to katter i pensjon i tillegg til vår egen mens eierne var på ferie. I denne tiden hvor integrasjonsdebatter går stolpe opp og stolpe ned fikk vi våre egne integrasjonsproblemer med to ungkatter i puberteten og vår egen sedate hunkatt. Vel samlivet i kattepensjonatet gikk etterhvert greitt, men gamle Maja var til tider stressa av de viltre påfunnene til ungguttene.

 

 

 

243.  Venene mine.

Eg har tre artige kameratar,
ulike som haust og vår.
Den eldste, ein ekte ?aristokratar?,
dei andre er unge av år.

Maja er gamal og lat,
ikkje så lite sedat.
Om ungdomen ter seg for frekt,
så set ho seg straks i respekt.

Alvin er ung og vill,
men også leiken og snill.
Han er ein liten ertefant,
men Maja parerer han kontant.

Baste er tenksam og snill.
Aldri er han galen og vill.
Han liker godsnakk og stryk.
Sjeldan slest han så busta fyk.

Dei vaktar kvarandre ute i hagen,
lurande rundt heile dagen.
Så er dei fort over hagar og knattar,
våre tre små kattar.
26.07.2011.M-m.

 

 

 

 

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. ernashus:Takk for kommentar. Jeg hadde planlagt en tur på byen med fiskesuppelunch hos Madam Bergen, men foreløpg må vi “ligge på været” som de seier på sjøen. Tross alle værvarsler henger regnet og disen over byen nå, men vi ser en lysning. Ha en fin dag.

    2. Jeg la inn en kommentar på denne igår, men den må ha forsvunnet, eller kanskje jeg ikke la den inn i det hele tatt :). Men, det jeg skrev var i hvertfall at jeg lo godt da jeg leste teksten. Den er så riktig! Herlige katter vi har! Det er en fin gjeng med Maja i spissen som dronning 🙂

    3. Gro:Joda kattene er flotte de, og de har forskjellige persomligheter. Nå haar gjestene kommet og vi har vært i byen allerede – på Chr Mikkelsen. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg