Fiskehunger.

Sist uke mente min kone at det kunne være på tid med fersk fisk. Men vårherre har ikke stått meg bi slik at jeg har kommet meg ut på sjøen. Jeg må medgi at jeg er en godværsfisker på mine gamle dager.
Men så på fredag stilnet vinden så jeg fikk satt ut to trollgarn.

Så var det full fart ut for å dra garna på lørdag.

En konsentrert Magnus jr er en dyktig skipper. Han liker litt fart.

Der var bra med fisk i garna, så endel middager var nok reddet.

Magnus og mammaen sløyet og rengjorde fangsten.

– mens renovasjonsvesenet gorde sin del av jobben.

– og gamlegubben tok seg av oppgreiing av garna. Som dere ser står det en svartbakk og speider etter mer mat.
Apropos mat, et par lyr ga oss ca 50 fiskekaker, og her snakker vi om fiskekaker – ikke de mjølbollene vi får på Super’n.

Ha en fin dag.

16 kommentarer
    1. Så hærligt:))og slike koselige bilder.Jeg har 2 gutter ute no og fisker til meg seien fra i går står jeg og lager grove seiburgere av no:))helt enig med deg ikke noe er bedre enn ekte fiskekaker hjemmelagede:))blir spennende å se om du får knipset bilde av en havsule,det har jeg aldrig sett før

    2. Fine bilder, likte spessielt det ene med deg, så ut som et skikkelig fiske-bilde 😀 Gleder meg til og komme ut til Alvheim i sommer!!!!

    3. fruensvilje:Jeg så bildet av kakene dine, de såg fristende ut. Det grønne i dem, er det gressløk? Noen av våre gikk med til middag i dag. Ha en fin kveld.

    4. He he.. flott at smårollingane lærer seg både å sløya og flekkja fisken. No til dags skal ingen ha lov til å ta i ein kniv før dei er vaksne – og då skjer dei seg stygt med ein gong. Kjekt å sjå at du held tradisjonane i hevd Magnus. Snart slepp du vel å greia gadn sjølv og !?

    5. Finn H Reknes:Ja, her var heile familien i arbeid. Magnus jr er glad i å fiska, så han lyt læra garnplassane mine før det er for seint. Ellers slit eg med garndraginga, så den jobben må han ta over no, så får heller senior halda seg til greiinga. hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg