Ut på tur , aldri sur.

Min bloggpause skyldes nå en ukestur til Berlin, en by med mange kontraster, og en by som på mange måter fremstår som en byggeplass, spesielt tidligere Øst-Berlin.
Det var 22 glade pensjonister med en meget dyktig reiseleder som deltok på turen. Apropos det med reiseleder så har det blirr mer og mer viktig for oss. Tidligere var det greit å reise etter blåturmetoden, det vil si at reisen og reisemålene delvis ble til underveis.
Nå er det viktig å ha en plan og ett opplegg som bringer oss til de viktige reisemålene uten søking og leiting, og slik ble turen vår. I dag vil jeg bare ta turen nedover billedlig, og så får vi se om det er interesse for noe mer info utover i uka.. Et par innlegg til kan det kanskje bli.


Turen startet med halvfulle bager og kufferter hjemme i stua – og de var faktisk ikke helt fulle da vi kom hjem heller.

På Flesland var det morgenhektisk da vi dro.

Som man kan se slår bølgene inn mot Austevollkysten. Ref den hvite skumsprøyten mot land.

Danskekysten og strendene der nede kan såvidt øynes.

Så er vi på Schøneneld, en mindre flyplass ca 30 min kjøring fra Berlin. Den gamle, berømte flyplassen Tempelhof er forresten nedlagt så dette er en avlastnigsflyplass.

Vi bodde på et enkelt, men pent frokosthotell like ved Kurfyrstendam.
Ang været på turen så var det som norske sommerdager hele tiden. Vi hadde det altså bra i forhold til stormene og regnet på samme tiden hjemme.

Vi var også mennesker med på turen. Her er et par av oss ved restene av den beryktede muren, men evt mer om det i et senere innlegg.








5 kommentarer
    1. Velkommen hjem igjen.Dere var jammen heldige med været.Hvar dette berlinermuren?Vi har også vært i Berlin ,den biten av berlinermuren vi såg vor jo bare en ødelagt liten bit midt i sentrum.

    2. fruensvilje:Det var en bit av berlinmuren. Det står ennå over 1,5 km igjen, og den vil antakelig bli stående. Jeg kommer tilbake til muren i et senere innlegg. Ha en fin kveld.

    3. Hei Funderier! Jeg prøvde å finne noe kontaktinfo her, men det lot seg ikke gjøre. Så jeg får prøve på bloggveggen din 🙂 Jeg er journalist i AskøyMagasinet. Kan du kontakte meg på tlf 41662242? mvh Yngve Johnsen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg