29.mar.2011


I dag blir det ikke noen stor bloggdag for meg. Imidlertid vil jeg dele dette bildet med dere. Det er sendt fra min venn Tore. Det to på bildet har tydeligvis funnet både vennskapet og roen.

For meg står tre timer leksehjelp for tur. Det innebærer at fire voksne tar i mot ca 30 femte- til sjuendeklassinger
De tilbys et sted til å gjøre hjemmeleksene sine hvor de kan få støtte og hjelp fra både medelever og oss som er der for å hjelpe. Litt mat får de også ifm lekseøkta som varer to til tre timer.
Det hele foregår i Røde Kors regi i trygge omgivelser for barna.

Ha en fin dag kjære medbloggere!

8 kommentarer
    1. Så bra tiltak dette med leksehjelpen! Barn trenger hjelp og støtte fra trygge voksne i trygge omgivelser. Ha en fin og travel dag sammen med alle barna! 🙂

    2. hørtes veldig flott ut dette da. Selv er jeg leksehjelper for 12-åringen flere kvelder i uka. I går begynte hun på en særoppgave som skal leveres til påske. Litt kort tid syntes jeg da, men hun får det no til. Hun skulle skrive om et land utenfor Europa, og valget falt på Filippinene. Det er bare hyggelig å hjelpe med lekser, men blir ikke så mye tid igjen til meg selv da. Men, den tid kommer nok. Mitt fremste ønske er jo at hun skal gjøre det bra på skolen og få seg en utdannelse.

    3. Mojita:Det er kjekt å lese at de unge får hjelp og støtte hjemme, du gjør en fin jobb. Det inspirerer sikkert 12-åringen til innsats.
      Jeg tror dessverre at mange sliter på skolen, og dersom de ikke da får støtte til læring vil det utvilsomt gi dem utfordringer senere. Leksehjelp er for meg en vinn – vinn – situasjon. Elevene gis læringsstøtte og jeg som pensjonist føler å utføre en nyttig oppgave.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg