Exit VM 2011.

I dag et lite skråblikk på forrige ukes VM – eller skal vi heller si det åpne norske mesterkapet i Holmenkollen. Det ble nesten litt for mye av det gode.


Kæm e’kongen ??

Her er det visstnok en italiener som følte seg tråkket på tærne etter en målgang.
I et tidligere innlegg hadde jeg et kritisk innlegg til Northugs oppførsel under og etter konkurransene. Nå synes jeg at han hadde en helt grei opptreden. Det at han erter svenskene under og etter målgang er liksom noe som hører med.

I det hele, jeg synes at Petter er en verdig mester, men jeg vil heller ikke glemme  de andre norske langrennsløperne som gjorde pressens forhåndsdømming til skamme.


Kæm e’dronninga ?

Marit Bjørgen synes jeg er den største i dette VM. Ikke bare fordi hun har tatt så mye gull, men ikke minst for den måten hun har greidd å jobbe seg tilbake til verdenseliten etter at hun nærmest var avskrevet som langrennsløper i to tre år. Gratulerer Marit.


Jeg glemmer selvsagt ikke de andre skijentene heller, de gjorde en kjempeinnsats og ga oss mye glede under mesterskapet. Imidlertid synes jeg at Therese Johaugs prestasjon ved å vinne 30 km var langt i overkant, for meg ble det den aller beste distansen å følge. Gratulerer.

Så får vi håpe at den norske fremgangen vil anspore andre nasjoner til innsats for å ta igjen det norske forspranget, og at ikke interessen for sporten daler ute i verden.

Alle bilder fra Google billedarkiv.

4 kommentarer
    1. Tusen takk for kommentar, og tusen takk for flotte og inspirerende innlegg. Jeg er veldig glad i vinteridrett og drømmer om å dra til neste vinter OL. Selv om det isåfall kommer til å koste mye, vil det forhåpentligvis smake mer enn det koster :o)
      Håper du får en riktig fin dag.
      -klem-

    2. hestiaverden:Vinter-OL er nok den ultimate vintersportsopplevelsen for en vintersportselsker. Jeg var selv en dag på Lillehammer i 1994, det var en stor opplevelse. Håper at du får gjennomføre turen. Ha det bra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg