Perlemorskyer

I dag drister jeg meg til å relansere et lite dikt jeg sendte inn til bloggen for et år siden. Det var et av mine første innlegg så det er kanskje ikke lest av så mange. Inspirasjonen var i alle fall noen skyer over Bergen i 2008.

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin:0in;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Perlemortankar.


Har du sett den vakre perlemorskya

som forgyller både land og bya??

Som lyser opp morgonstunda,

og vekkjer deg glad som nett har blunda.


Kvifor vert du glad av slik ein vakker himmel,

kjennes som utvald i verdas folkevrimmel.

Eller har Vårherre gjeve deg ei trøyst,

har han høyrt di klagande røyst ?


Vil han letta trykket du har i magen,

eller er han i godlune nett denne dagen ?

Undrast ikkje på dette for lenge.

Grip dagen og stunda du hev fengje.

30.01.2009.M-m.

11 kommentarer
    1. Så nydelig bilde og flott dikt. Jammen bra du relanserte dette for jeg begynte å blogge i august 2010 og har ikke lest “bakover” i noen blogger.
      Bare fortsett med relanseringer du, fine ting kan ikke sies/skrives for ofte.

    2. Nydelig bilde og nydelig dikt! Tror aldri jeg har sett perlemorsskyer. Du er så flink til å skrive! Fortsett å server oss av de flotte diktene dine og ha en riktig flott dag! 🙂

    3. Kjempefint dikt, og kjempefint bilde!:) Jeg har aldri sett perlemorsskyer jeg heller, tror jeg da. Du skriver kjempebra!:)
      Ønsker deg og dine en kjempefin tirsdag!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg