Vinterstormen.

I natt kom han, og no er han over oss med full kraft, den fyrste skikkelege vinterstormen.
Då kan det kanhende høva med nokre ord om fenomenet.


Kilde..: gfx.api.no

 

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin:0in;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Vinterouvertyren.


Du høyrer han

i dag,

vinterstormen.

Det pip

og ular

kring novene.

Den tunge

havmarmen

er pauke og waldhorn

i den store

vintersymfonien.


Blåsjø og skumsprøyt

over

båar og skjær.

Vintertrillaren

har premiære.

 

Har du budd deg på

sterke scenar?

18.10.2010.M-m.

 

18 kommentarer
    1. Vi har små biter av stormen er inne i dalen, skikkelig tak i kastene, men kan selvsagt ikke måle seg med det dere har ute langs kysten. Mannen min er ute i nordsjøen nå og fortalte i stad at det hadde stilnet litt, fra full storm til storm hihi 🙂

    2. Det må være ganske utfordrende å være på en plattform i full storm og 10 – 15 meter høye bølger.
      Ellers stilner det vel etterhvert her langs kysten også. Ha en fin dag.

    3. Uff ja, yngste sønnen er ute på Heimdal – plattformen. Den ligger ut fra Bømlo, om jeg ikke husker feil. Oppvokst som jeg er rett ved Stad har jeg all respekt for naturkreftene. Jeg har opplevd hva de kan stelle i stand.
      Fin, beskrivende situasjons betraktning du har her!

    4. Her blåser det stort sett 354 dager i året,når det er vindstille hører man Bodø væringene gå i bakken siden de har utviklet en 45 graders framoverbøyd holdning mot vinden..

    5. Takk for et stormende bra dikt. Vi håper å unngå vinterstormen dit vi skal neste uke. Vi håper på 20 pluss – og sol…

    6. Nydelig skrevet om stormen! Her uler det rundt husveggene og trærne knaker 😉
      sv: hvor mye koster en dusj: Prøv nå å se om ikke du får sett!

    7. På Nordmære er det muligens stille før stormen. Vi får se hva som kommer etterhvert.
      Sv: Alle fire som var på fisketur hadde storkost seg. Det blir helt sikkert flere turer ut ved en senere anledning. Kan hende jeg tuller meg med en gang, jeg også, selv om jeg syns det er veldig kjedelig å fiske.
      Diktene dine er imidlertid IKKE kjedelige. De tåler å bli lest mange ganger.
      Ha en riktig fin fredag.
      -klem-

    8. hestiaverden:Her er stormen over for denne gang. Den var frisk, men vi må tåle litt friskt vær av og til.
      Takk for positiv kommentar. Jeg synest at det er kjekt når det jeg skriver blir lest og likt. Det inspirerer til ytterligere skriveinnsats.
      Ha en fin eek-end.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg