1. Februar 2011.


Kilde.: Halvor.Pedersen.jpg

1. Februar 2011.


Ja, no har januar fordufta

og ørlite varme er kome i lufta.

Kan me gløyma vår vinterharme,

og kjenna meir av sol og varme?

Gubben mislikar is og mørke,

men er det betre med solsvidd tørke?


Fyrste månaden unnagjort.

Mange asylantar er viste bort.

Diskusjon om innvandringspolitikken.

Løyser me litt på humanisme-strikken?

Regjeringa vår kjeftar og kranglar.

Heldt ho saman slik no det hanglar?


Ja, så kom rekninga på straumen,

høg som argaste vårflaumen.

Finansministreren gnir seg i handa,

statskassa hans er snart fylt til randa.

Mange som ville hindra monstermaster

skjøner no at ei utbygging haster.


Ja, galt var det verre, og før er det no.

Januarsalget gav meg nye sko.

Influensaen gav oss så såre halsar,

og over nyttårsløfter me valsar.

Februardagen ligg framfor oss,

men enno ei tid til våren kastar loss.

31.01.2011.M-m.

Korleis går det med dine nyttårslovnader ?

9 kommentarer
    1. Et dikt som ga meg en god følelse i magen :)= Liker slike “øyeblikksdikt” som jeg kaller de 😉
      Jeg har det samme nyttårsforsettet hvert år – og det er at jeg skal prøve å bli litt bedre. Så kan jeg selv velge hva fra år til år 😉
      Ønsker deg en fin første februar!

    2. fru Back:Takk for fin kommentar.
      Jeg tror nok at mine nyttårsløfte ligger i samme gate som dine, og da med et ekstra fokus på at en skal være der for nær familie.
      Det er slutt på løfter som slutte å røyke etc. For meg ble slike løfter til taperløfter. Min røykeslutt, som kom for over 40 år siden kom på en helt annen årstid.
      Håper det går bra nå. Ha en fin dag.

    3. Jeg hadde ingen spesielle nyttårsløfter, men generelt prøve å forbedre meg på alt jeg ikke er så god på.. Kjempefint dikt som vanlig fra deg! Ha en riktig fin første februardag:-)

    4. synsvinkler:Nyttårsløfter er stort sett uttgått på dato hos meg.
      Min “dikting” går mye ut på å komprimere tanker og momenter, og det begrunner seg mye i min egen latskap. Jeg er ofte tabloid i tankegangen, og da er diktlesing tingen.
      Forresten korte tekster kan og sende tankene på flukt. Ha en god dag.

    5. Åh så kjempefint dikt!:) Med mine nyttårsforsett går det kjempebra, for jeg har ingen nyttårsforsett!:)
      Ønsker deg en kjemepfin tirsdags kveld!:)

    6. Toril:Ikke sant,nyttårsforsetter blir ofte til nederlag når man oppdager at de ikke holdes. Så det er best å ha noen enkle, overkommelige og generelle. Takk for at du følger meg fra sidelinja. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg