La Cage aux Folles (Dårekisten).


Årets julepresang fra en av våre døtre var et gledelig gavekort til Den Nationle Scene. Det ble benyttet til å overvære forestillingen La Cage aux Folles. Det er en musikalsk komedie som som handler om homofile cabaretmiljø, og de homofiles utfordringer i møte med omverden. Det var nok mest en komedie med skråblikk på situasjoner som oppstår rundt fortielse og fobier.

Bjarte Hjelmeland og Bjørn Willberg Andersen spilte kjempegodt i de bærende rollene i et ensemble på over 20 aktører. Stykket har gått for fulle hus siden lenge før jul.
For oss ble det en hyggelig og givende kveld.

7 kommentarer
    1. Mine besteforeldre fikk gavekort på den nationale scene av oss til gullbryllupet. Tror de hadde tenkt å se den også. Vet iallefall at min mor har sett den, og at hun synes den var kjempebra 🙂

    2. Jeg elsker teater, så denne kunne jeg godt tenkt meg å fått sett. Det er godt med litt variasjon, ikke bare turer ut i skauen :o) Imidlertid er nok avstanden for stor, så jeg får heller se om jeg finner noe jeg liker i forbindelse med operafestuka i Kristiansund. Det er ikke “bare” opera, men mye god scenekunst, av alle slag.
      Sv: Dette er første gang jeg er på Kanariøyene, men det blir definitivt ikke siste. Har allerede masse planer for hva jeg skal gjøre på neste tur :o)

    3. Det er kjekt å komme seg ut på et kulturelt evenement av og til. Jeg føler at vi er litt priviligert som har vår Nationale Scene, og for tiden har vi en god teatersjef i Bjarte Hjelmeland. Har hørt om aktivitetene oppe hos dere, men har ikke vært der når tingene skjer
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg