Vårgnål – jaja.


Adressa.no

Så er vi der igjen. Dere som er glad i snø , mye snø og langvarig snø må ha meg unnskyldt. Fint kan det være når den daler ned, men ikke for mye, og for lenge ! ?

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin:0in;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;
mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Vårgnål.


No er eg lei all snøen.

Eg vil ha vår!

Eg vil på sjøen.

Ut å dorga etter seien.

Sola snur,

det går den rette veien.


No er eg lei kulde og is.

Eg vil ut på terrassen,

med kaffikopp og avis.

Eg vil parkera vinterkleda,

og frostgarderoben.

Leita fram att vårgleda.

 

Eg er lei av å måka og kosta.

Lei av å frysa,

og sitja inne og hosta.

Vedbæring for å halda varmen,

passa på ovnselden,

fora småfugl i vindaugskarmen.


Du er vel lei vårgnålet mitt.

Du har så rett.

Snautt halve vinteren er stridt.

Me lyt tolma oss nokre månader til,

fiskestonga og.

Til ein vårdag ut i april.

27.12.2010.M-m.

 

10 kommentarer
    1. Jeg er ikke lei av vårgnål 🙂 med en gang kalenderen viser et nytt år begynner jeg å planlegge hva jeg skal ha i drivhuset 🙂

    2. Hei, og riktig godt nytt år til deg og dine!:) Jeg er heller ikke lei av Vårgnål!:) Vi går mot lysere tider, og allerede i januar vil vi merke at solen har kommet høyere på himmelen!:) Jeg gleder meg til våren og sommeren!:)
      Ønsker deg en kjempefin mandag!:)

    3. Krelitos:Selv om snøen laver ned nå så ser vi lyset i enden av tunellen. Litt tolmodighet, og vi har snøklokkene framme, og da starter det! Ha en fin dag.

    4. Emmieverlasting:Joda, det lysner etterhvert. I går hadde jeg et bilde hvor du kanskje kan finne noe du drar kjensel på.
      Godt nyttår til deg og dine også.

    5. fru Back:Takk for positiv kommentar. Det blir nok litt lite trim nå som det er såpass kaldt som vi har det, men med stigende temperatur får jeg finne tilbake til mine skogsløyper. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg