Eg ve te Bergen med det samme…..!

I dag måtte jeg et nødvendig handleærend til Bergen, og tok da selvsagt vår flotte “bybane”, nemlig hurtigbåten Snarveien. Den bringer oss fra Askøy til byen på under 15 minutter!

Ellers har vi alternativer bil eller buss over Askøybrua som er ca 900 m lang. I dag ble det imidlertid Snarveien.

Ettersom jeg er i det maritime hjørnet kan jeg også vise skoleskipet Statsraad Lemkuhl som ligger like på utsiden av Haakonshallen.

Like ved siden av ligger det en kjempestor ny bilferje som antakelig skal settes i drift over en eller annen fjord sør for Bergen.

Jeg fikk utført mitt ærend , og i tillegg ble det tid til lunch i form av fiskesuppe og noen varme fiskekaker hos Madam Bergen. Ha en fin kveld.

PS. Bilden er litt uklare, men det skyldes til en viss grad det disige været i og rundt byen i dag.

14 kommentarer

Siste innlegg