Husket småfuglene ???

Forrige uke hadde jeg et lite innlegg om sultne og frosne småfugler. Jeg prøvde å gjøre noe med det, og gikk til anskaffelse av en foreboks. Den ble fylt med div sorter fuglefor, og meiseinvasjonen lot ikke vente på seg. Det har vært stor aktivitet i og rundt foreboksen hele uka, og den er allerede fylt opp en gang. Utrolig hvor mye det er plass til i en tom fuglemage.
Fugleassortimentet er ikke stort, her er nesten utelukkende kjøtt – og – blåmeis som spiser, men til gjenjeld er det mange av dem.

Var litt bekymret for at Maia, skogkatta vår, skulle interessere seg for fugleforingen mer enn det som var sunt for fuglene, men det har gått fint. Maia er visst tilfreds med innholdet i sin egen foringskasse på kjøkkenet.

Her er det en som koser seg.

Takk for maten, nå drar jeg.

6 kommentarer
    1. Det er kjempeviktig å huske på småfuglene ute nå som det er vinter, og på fuglebrettet i hagen vår er det skikkelig fugleliv. Jeg synes det er et kjempeflott syn når fuglene kommer på brettet for å spise!
      Kattene våre sitter i vinduskarmen, og tennene deres klaprer i iver etter å få fange disse småfuglene. Med tanke på fuglene er jeg kjempeglad for at kattene våre ikke er ute!:)
      Ha, ha, ha!:) Så Maia viser mere interesse for maten enn for fuglene ja. Kanskje best for fuglene det, for da kan de feire jul igjen til neste år!:)
      Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

    2. Krelitos:Takk for hyggelige kommentarer. Det er alltid kjekt å vite at noen kikker på, og kommenterer det en har skrevet. Du må ha en fortsatt fin førjulstid.

    3. Vi har også foring av fuglene utenfor vinduet, det er så koselig å se på. Når det er tomt gir de beskjed ved å flakse og “skravle” masse foran vinduet slik at vi skal se og høre dem.

    4. Fuglene “mine” har reist 🙁 selv om jeg forer, men kanskje ikke noe rart ettersom Åa er bunnfrosset, uten vann blir kanskje foret litt tørt? Forer med både meiseboller og frø, men borte er de.

    5. Grete:Fuglene kommer og går de. Noen dager er det stor aktivitet på fuglebrettet, andre dager er det tomt der ute. Jeg har mine kjære meiser mistenkt for å søke andre brett som kanskje er mer fristende enn min servering. Ha en god dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg