Hvor går søndagsturen ? Til Fløyen – så klart !

Dere begynner vel å bli lei av alle bergensbildene jeg presenterer, men en gammel mann som ikke bryr seg så mye om outfit etc må finne noe annet å blogge om. Da er turene i mitt nærmijlø et brukbart emne. Men jeg skal love at dette blir de siste bildene fra Bergen på en stund.


Først et bilde fra nedre stasjon på Fløybanen. Som man ser var der litt kø foran bilettlukene, men køen avanserte fort.


Så var det bare å vente på taubanen som kom ganske snart. Vi tok den blå banen idag, den andre er rød. Der var forresten endel japanske turister på farten også.


Etter en tur på 7 – 8 minutter var vi på Fløyen og fikk straks prospektkortutsikt ned mot byen, ut byfjorden og helt ut til Øygarden. Nydelig, ikke sant ?


Et bilde av Moffen med litt av byen nede i bakgrunnen. Det var svinglatt på veien, men er man skodd går det bra.


Vi har da en stor trafikkmaskin midt i byen. Den er imponerende sett fra oven.


Det var folksomt i Fjellveien idag.


En mektig apeskrekk kneiste i en hage på Skansemyren. Den får være slutten på vår fotosafari for i dag.

Hvor har dere vært på tur i dag ?

17 kommentarer
    1. Flott tur dere hadde. Vi tar nok turen en annen helg. Da vi var ute i skogen i dag fikk vi sen noe sjeldent: To dompaper. 3 år siden sist.

    2. Åh for noen kjempefine bilder!:) Jeg har kjempelyst til å reise til Bergen når jeg ser de fine bildene dine!:) Ser ut som dere hadde en fin tur!:) Ønsker deg en kjempefin kveld videre!:)

    3. Kjempefine bilder da, og hvilket vær dere hadde i Bergen!! Har vært der flere ganger og det er utrolig flott tursted. Snø har dere også ser jeg, den er ikke kommet hit til Oslo-området ennå.

    4. MAGMA:Når du måtte kome til Bergen er det bare å ta fløybanen op og spasere ned igjen. Nedturen tar alt fra o.5 til 1,5 time alt etter tempoet. Evt. God tur.mp

    5. 😉 jeg går meeeeget sjelden på tur, men da jeg besøkte yngstedatter’n som studerte to år i Bergen for et drøyt år siden, endte jeg opp med turgåing; opp med Fløibanen, og spasertur ned igjen 🙂
      Herlig! 🙂

    6. Jeg elsker Bergens-bildene dine. Har så smått begynt å planlegge å gå 7-fjellsturen, men det ser ut til at det desverre kolliderer med en konfirmasjon i familien i 2011. Isåfall får det bli i 2112.. Tia går jo så fort, og jeg trenger nok å springe noen flere fjell før jeg legger ut på omtalte søndagstur ;o)

    7. hestiaverden:Takk for kommentar. Dessverre blir det ingen 7-fjellstur på meg, men en tur opp med Fløybanen og turer på stiene der oppe er overkommelig. Den fine utsikten er jo i seg selv en opplevelse. Håper at du får gjennomført dine turplaner. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg