Dagens tur i Åsebøskogen.

I dag våknet vi til en kjempefin dag med sol fra klar himmel. Utetemperaturen var ca 13 grader, altså en perfekt dag for en skogstur i Åsebøskogen på Askøy.

Her er starten på stien innover. Løvet har ennå ikke fått høstfarge.

Disse fluesoppene møtte meg i starten. Livsfarlige å spise, men vakre å se på.

Her er slektningene til forestående bilde. Det var stort sett denne sopptypen jeg møtte på.


Vakkert ?!

Fortsetter videre innover stien, fredelig og fint.

Her er det fullt liv i maurtua, men kameraet mitt lar dere ikke ta del i det synet.

Ja, så fant jeg noen få piggsopp. Dette er en meget god matsopp som skal bli ingrediens i en soppstuing som supplerer dagens middag, fårestek.

Takk for skogsturen.

8 kommentarer
    1. Hei, det ble en rusletur i Sanvedparken på meg. Den er litt som Nygårdsparken i Bergen med store gamle trær og stier som går hit og dit.
      Ser du har samme foltte veret på de fine bildene dine.
      Sandnes er 250 år i år. Florø feirer samme jubileet i år – faktisk. Trodde ikke Florø var så gammel.

    2. farmoringrid: Takk for info. Jeg var litt nyskjerrig på byens alder da vi bodde på Klepp 6 – 7 år og da var Sandnes “byen vår”. Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg